• HOK-Elanto/

HOK-Elannon Suomi 100 -lahjoitus: HOK-Elannon ja Helsingin Diakonissalaitoksen yhteistyö VAMOS STADI tarjoaa uravalmennusta 100 nuorelle

HOK-Elanto lahjoittaa Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan kunniaksi 100 000 euroa Helsingin Diakonissalaitoksen Vamos-toiminnalle. Lahjoituksella palkataan ensi vuodeksi kaksi uravalmentajaa, jotka tarjoavat yksilöllistä urasuunnittelua ja tukea sadalle työn ja koulutuksen ulkopuolella olevalle pääkaupunkiseutulaiselle nuorelle.

– HOK-Elannon lahjoitus on hieno esimerkki yhteiskunnallisesta vastuusta, joka tukee koulutuksen ja työelämän ulkopuolella olevien nuorten kiinnittymistä yhteiskuntaan. Käynnistämme merkityksellisen yhteistyön, jolla on laajasti nuorten hyvinvointia vahvistava vaikutus, Diakonissalaitoksen palvelualuejohtaja Sari Nyberg toteaa.

– Vamoksen uravalmennuksessa hienoa on se, ettei tuputeta mitään, vaan kartoitetaan sun oma juttu ja lähdetään oikeaan suuntaan. Jokaisella meillä on oma talentti, se pitää vaan löytää, sanoo valmennuksen käynyt Eetu.

– Olemme vuosien varrella olleet mukana useissa nuorisohankkeissa. Vamos on meille hyvin luonteva yhteistyöhanke, olemmehan toimialueemme suurimpia työllistäjiä ja noin neljäsosa työntekijöistämme on alla 25-vuotiaita. Tällä hetkellä HOK-Elanto on mukana myös S-ryhmän yhteisessä Nuori Mieli Työssä
-hankkeessa, joka auttaa nuoria pääsemään kiinni työelämään. Nämä kaksi nuoriso-ohjelmaa täydentävät hyvin toisiaan. Haluamme tehdä voitavamme nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi, HOK-Elannon henkilöstöjohtaja Antero Levänen linjaa.

HOK-Elanto tarjoaa vuosittain kesätyöpaikan noin 1000 nuorelle ja palkallisen kesäharjoittelupaikan noin 1000 nuorelle eli yhteensä noin 2000 nuorta työllistyy joka kesä HOK-Elannon toimipaikoissa meidän listoilla jo olevien osa-aikatyöntekijöiden lisäksi. Ammatillinen koulutus uudistuu vuonna 2018. Oppisopimuksella ja koulutussopimuksella ravintola- ja kaupan alaa opiskelevien määrä HOK-Elannossa kasvaa.

Diakonissalaitoksen Vamos-toiminta täyttää 10 vuotta keväällä 2018. Valtakunnan tasolla ohjelman on käynyt läpi 8 000 nuorta. HOK-Elannon tuki kohdistetaan metropolialueen nuoriin.

Antero Levänen, HOK-Elanto, p. 010 766 0110, antero.levanen@sok.fi
Sari Nyberg, Helsingin Diakonissalaitos, p. 050 502 7544, sari.nyberg@hdl.fi

#vamostadi #vamoshelsinki #vamosnuoret

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on lähes 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 5 500 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: