HOK-Elanto: Neljä Prismaa auki juhlakaudella 24/7 - ostosmahdollisuus vartin matkan päässä yli miljoonalle

Itäkeskuksen, Olarin ja Keravan Prismat kokeilevat ympärivuorokautista aukioloa 9.11.-24.12. Prisma Kaari jatkaa 24/7 -aukioloaan jo vakiintuneeseen tapaan. Ympärivuorokautinen ostosmahdollisuus avautuu noin 15 minuutin automatkan päässä yli miljoonalle metropolialueen asukkaalle.

– Loppuvuoden juhlakausi on monelle vuoden kiireisintä aikaa. Me haluamme tarjota asiakkaillemme vapauden päättää milloin hoitaa ostokset helpoimmin, johtaja Lassi Juntunen HOK-Elannosta linjaa.

HOK-Elanto kokeili ympärivuorokautista aukioloa Prisma Kaaressa joulukaupassa 2016. Kokeilu oli onnistunut ja 24/7-aukiolosta tuli vakiintunut käytäntö tämän vuoden maaliskuussa.

– Kokemukset Prisma Kaaresta osoittavat, että asiakkailla on toiveita ja tarpeita arjen helpottamiseen nimenomaan sujuvamman ja joustavamman kaupassakäynnin osalta. Ympärivuorokautiselle aukiololle on ollut kysyntää, Juntunen kertoo.

Nyt HOK-Elanto testaa 24/7 -aukioloa kolmessa Prismassa eri puolilla metropolialuetta.

– Tämä on testijakso. Me avaamme portit yli miljoonalle ihmiselle helpompaan juhlakauteen – isänpäivään, pikkujouluihin, itsenäisyyspäivään ja jouluun. Asiakkaat kyllä näyttävät kauppa kerrallaan, onko mallissa muualla samaa imua kuin Prisma Kaaressa, Juntunen jatkaa.

Työvuorosuunnittelu yhteistyössä

Työvuorot suunniteltiin hyvässä yhteistyössä oman henkilökunnan kanssa.
– Henkilöstö on lähtenyt innolla mukaan kokeiluun ja halukkaita oli niin paljon, että yövuorot saatiin sujuvasti täytettyä, Juntunen tarkentaa.

Prisma Itäkeskus, Olari ja Kerava testaavat ympärivuorokautista aukioloa 9.11. klo 7.00 – 24.12. klo 16.00.
Prisma Kaari palvelee normaaliin tapaan läpi joulun pyhien ja jatkaa vakiintunutta 24/7
-aukioloaan.

Lisätiedot:

Lassi Juntunen, ketjujohtaja, p. 010 76 68079

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on lähes 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 5 500 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: