Kaislassa ja Kuikassa jättimäisiä pullo-oluita

Kaislassa ja Kuikassa vietetään 13.–29.10. Isoja viikkoja, jonka aikana tarjolla on jopa yhdeksänlitraista pullo-olutta.

Kaislan ja Kuikan Isoilla viikoilla suuri on kaunista – ja maukasta. Teemavalikoima koostuu 14 oluesta, jotka eivät pullojensa koossa kursaile: pienimmät pullot ovat 0,75-litraisia ja suurin on vetoisuudeltaan 9 litraa eli 18 tuoppia. Myös oluiden vahvuudet ovat suurinumeroisia skaalan liikkuessa viiden ja kahdentoista tilavuusprosentin välillä.

OlutHuone Kaislan ravintolapäällikkö Petri Loponen kertoo, että Isojen viikkojen tuotteistuksella halutaan tarjota asiakkaille uusia makuelämyksiä sekä kehittää suomalaisten oluttuntemusta.

– Myynnissä olevat pullot ovat Suomen oloissa harvinaisuuksia. Ne ovat myös niin suuria, ettei niitä ole tarkoitettu juotavaksi yksin tai kaksin, vaan suuremmalla porukalla. Isot viikot siis tekee oluen maistelusta erityisen sosiaalista ja leppoisaa puuhaa, Loponen hymyilee.

– Tapahtuma tuo jatkossakin uutuuksia Suomen markkinoille. Esittelemme muun muassa uusia, pieniä perhepanimoita, joten oluen ystävät saavat täällä aina uusia kokemuksia, Petri Loponen vakuuttaa.

Isojen viikkojen olutvalikoima:
Nimi: Koko: