KAPPELI UUDISTUU

Ravintola Kappeli suljetaan remontin ajaksi 3–5.4. ja avataan uudistettuna torstaina 6.4.2006. Luvassa on kodikas ja viihtyisä, mutta perinteitä kunnioittava ravintolakokonaisuus.

Kappelin Salissa on nautittu maukkaista pöydän antimista jo 139 vuoden ajan, ja matkan varrella ravintola on kestinnyt kansakunnan silmäätekeviä Eino Leinosta Jean Sibeliukseen. Monta sisustusta ja liikeideaa nähnyt Kappeli palaa nyt juurilleen tarjoten asiakkailleen kukkarolle sopivia ruoka-annoksia ja raikkaita juomia viihtyisässä miljöössä. Kappelin ravintolanjohtaja, Belgessäkin vaikuttanut Santeri Uusitalo kertoo uudesta Kappelista tulevan osuva sekoitus vanhaa ja uutta. – Remonttia tehdessämme pyrimme kunnioittamaan talon ainutlaatuista historiaa, mutta sisustusratkaisuilla teemme ravintolasta astetta maanläheisemmän. Ruoka- ja juomatarjontaammekin monipuolistetaan, joten uudistuksen myötä meille voi tulla yhtä hyvin työpäivän jälkeiselle oluelle kuin hääpäiväillallisellekin, Uusitalo selventää. Kappelin uusi ruokalista perustuu husmanskost-tyyppisiin annoksiin eli taidolla valmistettuihin skandinaavisiin kotiruokiin. Klassikkolistalta löytyy muun muassa Kappelin kalalautanen, Sipulipihvi, Vorsmack, Rydbergin pihvi, Vasikanmaksa, Raparperipiirakka ja Kotitekoinen jäätelö. Uudistunut Kappeli panostaa myös ohjelmatarjontaansa. Kappelin perjantait pyhitetään työviikon pölyjen huuhdonnalle ja groovelle musiikille, josta vastaa DJ Yuhis. Ilmojen lämmetessä groove tunnelma siirtyy ulos terassille, jossa Summer Lounge vauhdittaa kesäiltoja perjantaisin ja lauantaisin. Ravintola Kappeli palvelee osoitteessa Eteläesplanadi 1. Lisätiedot: Santeri Uusitalo, ravintolanjohtaja 040 725 5575 santeri.uusitalo@sok.fi