Kappelin alkuperäisellä reseptillä pantu olut tekee paluun ravintolan valikoimaan.

Ravintola Kappeli juhlii tänä vuonna upeaa 150-vuotista historiaansa. Kappelin tiloihin perustetussa, Suomen ensimmäisessä ravintolapanimossa pantiin olutta vuosina 1993 – 1999. Nyt tätä alkuperäisellä reseptillä valmistettua olutta saa jälleen Kappelista.

Elannon entinen pääjohtaja Ylermi Runko oli vuoden 1990 tietämillä lähettänyt Hotelli- ja ravintolaryhmälle talon sisäisessä postissa amerikkalaisesta ravintola-alan julkaisusta ottamansa lehtileikkeen, joka kertoi ravintolaan sijoitetusta pienpanimosta. Runko oli leikkeen reunaan kirjoittanut, ”koska meillä on tällainen mahdollista?”. Kappelin tiloihin perustetussa, Suomen ensimmäisessä ravintolapanimossa pantiin olutta vuosina 1993 – 1999.

Nyt tätä alkuperäisellä reseptillä valmistettua olutta saa jälleen Kappelista. Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan kanssa yhteistyössä valmistettu olut on suodattamaton pohjahiivaolut ja sitä on mahdollista nauttia hanasta tai pullosta. Pullo-oluen etikettiin on otettu mallia Hotelli- ja ravintolamuseosta löytyneestä alkuperäisestä etiketistä.

Kappelin nimikko-olutta on saatavilla Kappelista sekä yli 50 muusta HOK-Elannon ravintolasta aina 30.8. saakka tai niin kauan kuin tuotetta riittää.

Oluen tiedot:

Maltaat: Pilsner
Humalat: Hersbrücker, Saaz
Väri (EBC): 11
Katkero (EBU): 32
Kantavierre: 11,2 %
Suodattamaton pohjahiivaolut.

Lisätietoja Kappelista:
Ravintolajohtaja Santeri Uusitalo, santeri.uusitalo@sok.fi

Lisätietoja oluesta:
Markkinointipäällikkö Ville Alanko, ville.alanko@laitilan.com

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on lähes 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 5 500 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi