Kombuchaa ja kauralattea – uudenlainen OlutHuone Konepaja avattiin

Report this content

Historiallisessa Pasilan konepajan korttelissa Vallilassa avattiin 2. elokuuta uudentyyppinen OlutHuone Konepaja. Sturenkadun ja Aleksis Kiven kadun risteyksessä sijaitseva ravintola tuo kattavan olutvalikoiman rinnalle muun muassa erikoiskahvit ja terveyspainotteiset juomat.

– Konepaja on avaus uudenlaiselle urbaanimmalle ja trendikkäämmälle oluthuonekulttuurille, kertoo ravintolapäällikkö Matti Ollikainen HOK-Elannosta.

– Halusimme yhdistää uudella tavalla trendikahvilan ja laadukkaan olutravintolan. Vallilan ja ajan hengessä luomu ja vastuullisuus ovat avainsanojamme. Asiakas löytää meiltä edelleen erittäin laajan valikoiman oluita ja siidereitä – hanoissakin on saatavilla 24 tarkkaan harkittua olutmerkkiä. Niiden lisäksi tarjoilemme uutuuksia erikoiskahveista trendijuomiin, paikallisten panimoiden uutuusmakuja, kauden hedelmillä maustettua hopinaattoriolutta, luomuviiniä, kauralattea tai kombuchaa.

Konepajassa myös vastapuristettu appelsiinimehu on isossa roolissa, kun klassikkococktailit, kuten Sex on the Beach valmistetaan siitä Konepajan hengessä. Myös erilaiset mocktailit ja alkoholittomat oluet kuuluvat ravintolan valikoimaan.

Tuotevalikoima toivottaa etenkin naiset lämpimästi tervetulleiksi. Ravintola on omiaan myös etätyöhön, afterworkkeihin sekä alueen asukkaiden etkopaikaksi ja olohuoneeksi. Siellä tavataan ystäviä, rentoudutaan ja viihdytään erilaisten tapahtumien, tastingien ja panimovierailujen merkeissä.

16.8. alkava Art goes Kapakka on ensimmäinen Konepajassa näkyvä tapahtuma. Ravintola on myös mukana HOK-Elannon suosituilla Elämyspäivillä 6.–16.9., jolloin ravintola tarjoaa erilaisia tapahtumia ja elämyksiä kymmenen päivän ajan. Konepaja avautuu ma-la klo 12, sunnuntaisin klo 14. Sunnuntaista keskiviikkoon ravintola on avoinna puoleenyöhön, perjantaisin yhteen ja lauantaisin aamukolmeen.

Konepajassa on 124 asiakaspaikkaa ja terassi. Se sijaitsee osoitteessa Konepajankuja 1, 00510 Helsinki.

HOK-Elannon OlutHuoneisiin kuuluu 19 olutravintolaa pääkaupunkiseudulla.

Lisätietoja:

ravintolapäällikkö Matti Ollikainen, OlutHuone Konepaja

p. 010 76 63531

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 323 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: