Maailman kartta esillä Zetorissa

Julkaisuvapaa heti Maailman kartta esillä Zetorissa Ravintola Zetorissa on esillä taiteilija Tello Anttilan maalauksia marraskuun loppuun asti. Näyttelyn teema, Maailman kartta, vie matkalle Karjalasta Kauko-Itään, taitelijan ystävän kotimaisemiin. Klaukkalalainen Tello Anttila on konsultti ja taiteilija, jonka ura jatkuu jo neljättä vuosikymmentä. Hän piti ensimmäisen näyttelynsä vuonna 1976 Yhdysvalloissa, minkä jälkeen hänellä on ollut kymmeniä yksityisnäyttelyjä eri puolilla maailmaa Pakistanista Meksikoon, Ämmänsaarelta Singaporeen. Tello Anttilan taiteen tavaramerkkejä ovat yksinkertaisuus ja hahmojen geometrinen voima. Yksinkertaisuus on kuitenkin kaukana Anttilan väripaletista ja teosten symboliikasta. - Luonto on energiani lähde. Värit ja muodot ovat osa symboliikkaa, jolla pyrin ilmentämään tämän päivän maisemaa. Kuvat henkivät suomalaista sielunmaisemaa Tello Anttilan näyttely Zetorissa on kunnianosoitus hänen ystävänsä 60- vuotisjuhlintaan. Näyttelyn teemana on Maailman kartta, elämisen taidon palapeli, joka tuo esiin muistoja, maisemia, mielikuvia ja haaveita ystävän monivaiheisesta elämästä eilen ja tänään - tulevaisuuttakaan unohtamatta. -Koti-Karjalastaedetään opiskelun kautta Blacksburgiin, Amerikkaan, Afrikkaan, Roomaan ja ystävän nykyiseen asuinpaikkaan, Kauko-Idän Laoon, Anttila kertoo. Hänen mukaansa teokset - akvarellit, akryylit, öljyvärimaisemat ja gicléet - muodostavat Zetorin seinillä eräänlaisen tapetin tai päiväkirjan, jonka eri osioiden nimeämiseen katsojakin voi ottaa osaa oman elämänkokemuksensa pohjalta. - Kuvamaailmassa on elementtejä, jotka jokainen suomalainen voi tunnistaa omakseen. Teokset ovat esillä Zetorissa marraskuun 2004 loppuun asti. Lisätiedot: Tello Anttila, taiteilija Puh. 0500 411 138, (09) 633 017 Sähköposti: tello@kolumbus.fi Sakari Ellilä, ravintolanjohtaja, Zetor Puh. (09) 666 966 Sähköposti: sakari.ellila@sok.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT00070/wkr0001.pdf