MLL:n Lasten ja nuorten puhelin kohteena - Kauppakeskus Kaari lahjoittaa puolestasi

Kannelmäessä sijaitseva Kauppakeskus Kaari järjestää koulun alkamisen kunniaksi kampanjan, jonka tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelimelle.

Kaaren asiakkailla on elokuun 3. päivästä lähtien mahdollisuus kirjoittaa ohjeita tai tervehdyksiä koulunsa aloittaville lapsille tai kouluun palaaville nuorille. Viestejä näytetään kauppakeskuksen digitaalisilla näytöillä ja Kaaren sosiaalisessa mediassa. Jokaisesta julkaistusta tervehdyksestä Kaari lahjoittaa 50 senttiä MLL:lle.

- Tervehdys voi olla mietelause, ohje, neuvo tai ihan mikä tahansa viesti koululaiselle – tutulle tai tuntemattomalle. Tarkoituksena on herättää myös ne vanhemmat, joilla ei ole omia kouluunlähtijöitä perheessä, miettimään miten tehdä yhdessä koulun aloituksesta positiivinen, kannustava ja turvallinen kokemus. Toivon kampanjan yhdistävän lähialueen asukkaita, sanoo kauppakeskusjohtaja Kaj Grahn.

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin on palvelu, johon lapset voivat maksutta soittaa, kirjoittaa tai chatata missä tahansa asiassa – pienessä tai isossa, ilossa ja surussa. Palvelussa vastaa päivystäjän tehtävään koulutettu aikuinen, jolla on aikaa kuunnella lasta.

- Neuvoisitko sinä varovaisuuteen koulutiellä, vinkkaisitko ystävyyden tärkeydestä ja kiusaamisen turhuudesta vai muistuttaisitko läksyistä ja välipalasta? Kannattaa osallistua ja tulla mukaan tekemään hyvää. Pidetään yhdessä alueen pienistä huolta ja samalla lahjoitetaan hyvään tarkoitukseen, Grahn kehottaa.

Kampanjaan voi osallistua maksutta osoitteessa: kauppakeskuskaari.fi/koulu. Jokainen 3.-16.8.2015 julkaistu viesti on samalla 0,50 euron lahjoitus.

Kaj Grahn
kauppakeskusjohtaja