OlutHuoneiden heinä-elokuun pienpanimo-olut: Mufloni Saison de Randonneur Kataja Edition 2015   5,8 %

OlutHuoneet tarjoavat heinä-elokuussa kotimaisena pienpanimo-oluenaan kullankeltaista, katajalla maustettua, kirpeän raikasta ja todellista maailmanluokan saisonia porilaispanimolta.

Heinä-elokuussa OlutHuoneissa päästään nauttimaan olutta, joka edustaa aidosti suomalaista pienpanimo-osaamista parhaimmillaan. Porilaisen Beer Huntersin aikoinaan Alkon artesaaniviikoille valmistamasta pikaklassikosta nähdään nyt uusi, aavistuksen miedompi, mittatilaustyönä HOK-Elannon OlutHuoneille valmistettu versio.

Vuoden valinnoistamme pisimmällä nimellä siunattu olut edustaa kunniakkaasti saison-oluiden koulukuntaa. Oluelle ominainen aavistuksen mausteinen ja raikkaan kirpakka maku on peräisin tyylin mukaan nimetystä hiivasta.

Saison-oluttyyli on lähtöisin Valloniasta, Belgian ja Ranskan rajaseudulta, jossa talonpojille annettiin sekalaista ylijäänyttä viljaa oluenpanoa varten. Nykyisin mallaspohja koostuu useimmiten enimmäkseen ohrasta, jota rapeutetaan 10–15 prosentilla vehnää. Näiden lisäksi Beer Huntersin versioon oman eksoottisen säväyksensä tekee valmistuksessa käytetty kataja.

Mufloni Saison de Randonneur Kataja Edition 2015 on tarjolla HOK-Elannon OlutHuoneissa heinä-elokuussa 0,4 litran tuopeista hintaan 7,20 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Ølhus Helsinki, Ølhus Stockholm, Ølhus Oslo, Ølhus København, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Taisto Hännikäinen