Prisma tuo ruokakaupan Helsingin keskustaan

HOK-Elannon Prisma-ketju avaa ruoan verkkokaupan noutopisteet Helsingin keskustaan Mannerheimintien ja Sörnäisten rantatien ABC-asemien yhteyteen. Valmiiksi keräiltyjen ostosten nostaminen auton takaluukkuun on helppoa ja nopeaa kun ostokset saa kylmälokeroista ilman jonottamista. Ensimmäiset tilaukset toimitetaan noutopisteisiin maanantaina 10. syyskuuta.

Verkkokauppaan liitetään usein mielikuva kotiinkuljetuksesta. Kuitenkin esimerkiksi HOK-Elannon ruoan verkkokaupasta noin 40 % tapahtuu noutopisteiden kautta.

Uusilla noutopisteillä testataan noutopalvelun toimivuutta kahden merkittävän valtaväylän varrella. Sörnäisten Rantatien noutopisteen ohi ajaa noin 45 000 ja Mannerheimintien noin 21 000 autoa päivittäin. Kumpikin noutopiste tavoittaa noin 70 000 asukasta viiden minuutin ajomatkan säteellä. Saavutettavuus on hyvä myös julkisilla kulkuvälineillä.

– Noutopisteiden sijainti ABC-polttoaineasemien yhteydessä tarjoaa mahdollisuuden hoitaa ruokaostokset ja tankata auto yhdellä pysähdyksellä nopeasti ja vaivattomasti, vaikka töistä palatessa. Haluamme kokeilla uudenlaisia tapoja helpottaa asiakkaiden arkea. Kyse on siis kokeilusta ja asiakkaat ratkaisevat, tuleeko pisteistä pysyvät, HOK-Elannon verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua kertoo.

Ruoan verkkokauppa laajenee syksyn aikana lisää. Palvelu avataan Järvenpään Prismaan syyskuussa ja myös Prisma Itäkeskuksen noutopiste uudistetaan. Prisma Olarissa ja Kaaressa noutopisteet jatkavat totutusti.

Ostokset tilataan osoitteesta prisma.fi/kauppakassi. Tilaaminen uusiin noutopisteisiin on mahdollista 5.9. alkaen.

verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua, 010 7660264

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 323 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi