Ravintola Zetorille vuoden Haarikanhaltijatunnustus

Ravintola Zetorille vuoden Haarikanhaltijatunnustus Suomen Sahtiseura palkitsi helsinkiläisen ravintola Zetorin vuoden 2004 Haarikanhaltija-tunnustuspalkinnolla. - Palkinto myönnetään sahtikulttuurin eteen tehdystä työstä, jota ravintola Zetor ja sen johtaja Sakari Ellilä on esimerkillisesti tehnyt pääkaupunkiseudulla, Suomen Sahtiseura perustelee palkinnon myöntämisperusteissaan. Zetorissa sahti on kuulunut vakiovalikoimaan yli kymmenen vuoden ajan. Lisäksi sitä on käytetty ja käytetään yhä ravintolan ruoissa. Ravintola myös järjestää tulevana talvena erityiset sahtiviikot. - Näin sahti on tuotu esille luontevana osana suomalaista maaseutu- ja tapakulttuuria, Suomen Sahtiseurasta todetaan. Aiempina vuosina Suomen Sahtiseura on palkinnut vastaavalla tunnustuksella mm. olutguru Michael Jacksonin, mallastehdas Lahden Polttimon, Perinneyhdistys Kuurna ry:n Isojoelta, sahtimestarit Veikko Rautavirran Lammilta ja Reijo Niittymäen Toijalasta sekä Suomen Sahtiseuran perustajan ja puheenjohtajan Pekka Kääriäisen. Palkinto julkistettiin Honkajoella pidettyjen Sahdinvalmistuksen SM- kisojen yhteydessä 7.8.04 Lisätietoja: Suomen Sahtiseura ry Pekka Kääriäinen, pj p. 050-5594013 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT00150/wkr0001.pdf