Soppaviikot Vltavassa!

Talvikuukausien hyytävissä viimoissa on lämmike enemmän kuin tervetullutta. Ja sitähän Vltavassa ensimmäistä kertaa 28.1.–10.2.2008 järjestettävillä Soppaviikoilla onkin tarjolla yllin kyllin.

Luvassa on herkullisia makunautintoja kaikkiaan seitsemän erilaisen keiton muodossa. Näistä viisi on valmistettu varta vasten Soppaviikoille, kaksi puolestaan on vanhoja tuttuja Vltavan ruokalistan sivuilta. Maukkaaseen ja maistuvaan joukkoon mahtuu mm. samettisen pehmeä mustajuurikeitto sekä tshekkiläinen hapankaalikeitto. Mukana on myös monien Vltavan tarjontaan tutustuneiden suosikki; leipäkuoresta tarjottava valkosipulikeitto.

Ensimmäistä kertaa Vltavassa järjestettävät Soppaviikot on ajoitettu keskelle kylmintä – tai ainakin vilpoisinta – vuodenaikaa. Soppahan tunnetusti lämmittää ja vesisohjoisen loskan ryöpytessä taivaalta ei lämmikettä kerta kaikkiaan voi olla liikaa. Keitot ovat tarjolla Vltavan baareissa keittiön aukioloaikoina. Bistrossa keittoja tarjotaan kaikkina muina keittiön aukioloaikoina paitsi lounasaikaan.

Kaupungin keskustan suurenmoinen tshekkiläinen toivottaakin kaiken kansan tervetulleeksi Soppaviikoille herkullisten ja lämmittävien keittojen ääreen. Vltavan uumenissa höyryävät houkutukset saavat veren kiertämään ja vatsan täyteen – kelillä kuin kelillä!

Lisätietoja Soppaviikoista:

Petri Mälkiä