Suomalaiset herkut hurmaavat Zetorin uudella ruokalistalla

Suominostalginen ravintola Zetor (Kaivopiha, Mannerheimintie 3-5) tarjoaa herkullisia kotimaisia makuja uudistuneella ruokalistallaan. Valittavana on muun muassa ruisperunataikinaan leivottuja muikkuja, leipäkuoressa tarjoiltavaa nokkoskeittoa sekä Zetorin vastine italialaisten antipastolle. Yli puolelle annoksista on myönnetty Finnfoodin Joutsenlippu-tunnus.

Zetorin uudella ruokalistalla on suomalainen ruokakulttuuri parhaimmillaan. Ruokalistan 34 annoksesta täysin uusia on 17, ja niihin kuuluvat muun muassa ruisperunataikinaan leivotut muikut sekä Zetorin oma antipastolajitelma, Anttipaasto. - Ruisperunataikinaan leivotut muikut kulkevat listalla nimellä Ruisrock. Ne saivat Helsingin Juhlaviikoilla viime syksynä innostuneen vastaanoton, joten otimme ne listalle alkupalaksi ja oluen kanssa nautittavaksi. Anttipaasto taas sisältää valkosipulisilakkaa, poronmaksapatéta, mätivaahtoa, graavisiikaa, riimiporoa, sipulilakkahilloketta ja marinoituja valkosipulinkynsiä, kertoo keittiömestari Tuula Lehtonen. Listan 19 annokselle on lisäksi myönnetty Finfoodin Joutsenlippu-tunnus. Siitä tunnistaa elintarvikkeen, joka on valmistettu Suomessa ja jonka raaka-aineista vähintään 75 prosenttia on suomalaista. Kuitenkin joutsenlipputuotteessa liha, kala, kananmuna ja maito ovat aina täysin suomalaista. - Meiltä löytyy myös ”lähiruokaa”, sillä leipämme tulevat leipomosta Helsingin Haagasta ja makkara Sörnäisistä, Tuula Lehtonen kertoo. Myös Zetorin juomalistalla kotimaiset maut ovat vahvasti edustettuina. Tarjolla on muun muassa Lammin sahtia, ruisolutta, pontikkaa sekä kotimaisia marjaviinejä. Ravintola Zetor on ollut suomalaisen ruoan ja iloisen Suomi-meiningin lipunkantaja jo yli 14 vuotta. Itsenäisyyspäivänä 6.12.1991 avattu ravintola tarjoaa Suomi-ruoan ja -juoman lisäksi myös hauskanpitoa finnhitsien, Suomi-rockin ja -popin sekä elävän musiikin tahdissa. Lisätiedot: Ravintolanjohtaja Esa Vahtokari puh. 0400 813 389 sähköposti: esa.vahtokari@sok.fi Keittiömestari Tuula Lehtonen puh. (09) 66 00 78 sähköposti: tuula.lehtonen@sok.fi