Tšekkiviikot Vltavassa 26.10.–15.11.

Elielinaukiolla sijaitseva Vltava on lunastanut ansaitusti paikkansa Helsingin tasokkaiden ruoka- ja olutravintoloiden joukossa niin tarjontansa kuin miljöönsä puolesta. Jo perinteisiksi muodostuneet Tšekkiviikot lupaavatkin jälleen monenlaisia makunautintoja hyvän tšekkiläisen ruoan ja juoman ystäville.

Tšekkiviikot järjestetään 26.10.–15.11. oivaksi vastalääkkeeksi kaamokselle. Tarjolla on koko joukko mielenkiintoisia ja maistuvia ruokia sekä houkutteleva valikoima harvemmin tarjolla olevia, laadukkaita janonsammuttajia. Tšekkiviikkojen listan antimet piristävät kummasti kokeilunhaluisen päivää sekä ilahduttavat tšekkiläisen keittiö- ja panimotaidon luomuksia jo entuudestaan arvostavia: pekoniin käärityt kananpojat ja tšekkiläiset lihapullat nostavat veden kielelle ja lukuisat erikoisoluet vahvistavat käsitystä, että Tšekki on yksi maailman johtavista olutmaista. Vltavassa vieraillessa kannattaa käydä läpi Tšekkiviikkojen ruoka- ja juomalistojen lisäksi myös Vltavan uudistunut ruokalista. Se vaalii edelleen suurta osaa suosikeista, mutta joukkoon on noussut myös uusia, mielenkiintoisia tulokkaita. Vltavan tarjonta ei rajoitu Tšekkiviikkojen aikana ainoastaan ruoka- ja juomakulttuurin ansiokkaaseen vaalimiseen, sillä pitopöytien antimien lisäksi luvassa on myös rentoa musisointia, kun trubaduuri Otto F viihdyttää taidoillaan Vltavassa vierailevia. Ota siis rennosti ja piipahda Tšekkiviikkojen aikana Vltavassa, pikku palasessa Prahaa – keskellä Helsingin vilinää! Lisätiedot: Petri Mälkiä ravintolanjohtaja Hok-Elanto Liiketoiminta Oy Ravintola Vltava Elielinaukio 2 00100 Helsinki www.vltava.fi Puh. 010 76 63650 / 010 76 63655 Sähköposti: petri.malkia@sok.fi