Tshekkiläistä olutteknologiaa Annankadulla

HOK-Elannon tuorein ja omaperäisin OlutHuone HOSTINA on avattu Annankadulla. Laadukkaiden tshekkioluiden äärellä voi vaikkapa pohtia sisustuksessa käytettyjen hämmentävien laitteiden toimintaperiaatteita. Hostina kuuluu samaan Pivnice-perheeseen kuin tutut Hadànka, Milenka ja Pošeidon. Pivnice on tshekinkieltä ja tarkoittaa "pientä oluttupaa". Hostinan tapauksessa nimitys on lievästi harhaanjohtava, sillä ravintolassa on yli sata asiakaspaikkaa. Hostinan ravintolapäällikkö Maria Saarenaho on tyytyväinen uuteen olutravintolaan. – Helsinkiläiset saavat viihtyisän illanviettopaikan, jossa laatu ja rento meininki kohtaavat. Hostinan henkilökunta tuntee asiansa, ja valikoimasta löytyvät lähes kaikki Suomesta saatavilla olevat tshekkioluet. Lasillisen äärellä voi pelata lautapelejä ja nauttia pientä naposteltavaa – tai tutustua sisustukseen, jonka voisin väittää olevan ainutlaatuinen, Maria hymyilee. Hostinan sisustusta on ryyditetty Yrjö Kastrénin tshekkityylisen pienpanimon lähes sadan vuoden takaisilla ihmelaitteilla. Varmaa on, että nämä laitteet pitää nähdä itse – jos kuulee kaverilta, voi luulla valheeksi. Pivnice Hostina, Annankatu 27 avoinna su-to 14-01, pe 14-02, la 12-02