Vehnäolutviikot OlutHuoneissa

HOK-Elannon OlutHuoneet avaavat kevään perinteisillä Vehnäolutviikoilla. Huhtikuussa esitellään 10 huippuluokan vehnäolutta, joista lähes jokainen on tuotu maahan yksinomaan teemaviikkoja varten.

Vehnän käyttäminen ohran lisukkeena saa aikaan erittäin virkistävänmakuisia janonsammuttajia. Nykypäivän myydyimmät vehnäoluet tulevat Etelä-Saksasta ja Belgiasta, mutta Vehnäolutviikot esittelevät myös lajityypin eksoottisempia yksilöitä muun muassa Englannista, Yhdysvalloista ja Kanadasta. Kymmenen erikoistuotteen joukossa on vain yksi entuudestaan Suomessa tuttu olutlaatu, Aventinus, jolle olutguru Michael Jackson on antanut täydet pisteet. Mainitsemisen arvoinen on myös OlutHuoneen huhtikuun hanaolut, Riedenburger Weisse Premium, vaalea ja suodattamaton luomuvehnäolut Baijerista. Oluen maku on täyteläisen hedelmäinen ja aavistuksen makea, mutta kuitenkin lajille tyypillisen raikas. Juuri raikkautensa ansiosta vehnäoluita pidetään kevään ja kesän juomina. Niiden hienoista ominaisuuksista pääsee nauttimaan 1.-23.4.2006 seuraavissa OlutHuoneissa: Amsterdam, Itämerenkuja 1 C Angleterre, Fredrikinkatu 47 Bierhuis Rotterdam, Tennispalatsinaukio 4 Kaisla, Vilhonkatu 4 Kuikka, Helsinginkatu 32 Pivnice Hádanka, Mannerheimintie 104 Pivnice Hostina, Annankatu 27 Pivnice Milenka, Haapaniemenkatu 3-5 Pivnice Pošeidon, Kruunuvuorenkatu 1 Sailor's, Laivalahdenkaari 29 William K, Annankatu 3 William K, Helsinginkatu 2 William K, Fredrikinkatu 65 William K, Mannerheimintie 72 William K, Leppävaarankatu 3-9, Espoo Teematuotteita on saatavilla rajoitetusti. Lisätiedot: Tiina Hietala ryhmäpäällikkö, OlutHuoneet 010 766 0644 tiina.hietala@sok.fi