Veli-Matti Liimataisesta HOK-Elannon toimitusjohtaja 1.1.2018

HOK-Elannon hallintoneuvosto päätti 6.6.2017 pitämässään kokouksessa valita KTM  Veli-Matti Liimataisen  (48) HOK-Elannon toimitusjohtajaksi 1.1.2018 alkaen. Nykyinen toimitusjohtaja  Matti Niemi  (62) jää vuoden vaihtuessa eläkkeelle työsopimuksensa mukaisesti.

Liimatainen on työskennellyt yrityksen palveluksessa vuodesta 1995. Hän on toiminut konsernissa mm. Alepa-ketjun ryhmäpäällikkönä, Alepa- ja S-market-ketjujen johtajana ja marketkaupan toimialajohtajana. Koko konsernin päivittäis- ja käyttötavarakaupasta vastaavana varatoimitusjohtajana hän on toiminut vuodesta 2012 lähtien.

– HOK-Elanto on erinomaisessa kunnossa, markkinaosuus on kasvanut, teemme hyvää tulosta, henkilöstö- ja asiakastyytyväisyys ovat hyvällä mallilla. En näe mitään syytä muuttaa Matin aikana luotua käsikirjoitusta, vaikka jatkan sitä omalla käsialallani, Liimatainen linjaa.

Valintaprosessi käynnistyi helmikuun puolivälissä, kun osuuskunnan hallintoneuvosto vahvisti rekrytoitavan henkilön hakuprofiilin. Nimitysvaliokunta haki kandidaatteja sekä S-ryhmän sisältä että ulkopuolelta yhteistyössä johdon suorahakuihin erikoistuneen konsulttiyritys Boydenin kanssa.

– Kolmen ja puolen kuukauden hakuprosessi oli laaja ja perusteellinen, ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Veli-Matti Liimatainen tuntee talon ja henkilökunta luottaa häneen. Vahdinvaihto tulee olemaan sujuva. Matti Niemi johtaa HOK-Elantoa vuoden loppuun asti, mikä tarjoaa Veli-Matti Liimataiselle erinomaisen mahdollisuuden valmistautua tulevaan tehtäväänsä, HOK-Elannon hallintoneuvoston ja nimitysvaliokunnan puheenjohtaja Jorma Bergholm toteaa.

Jorma Bergholm, p. 050 5252581
Veli-Matti Liimatainen, p. 010 7660700

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on lähes 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 5 500 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: