Vltavan uudet tulokkaat: lammas ja gulassi

Tshekkihenkisessä ravintola Vltavassa (Elielinaukio 2) astuu tiistaina 6.2. voimaan uusi ruokalista. Uusia pääruokia ovat mm. marinoitu lampaanfilee ja gulassi. Alkuruoatkin ovat selkeämmin alkuruokia. Vltavan uusi ruokalista jatkaa tshekkiläisen ruokakulttuurin esittelyä suomalaisille. Keittiömestari Joni Hokkanen on joukkueensa kera loihtinut listalle monta uutta tuttavuutta. Uusina alkuruokina entrén tekevät muun muassa etikkaisessa liemessä marinoitu ankanrinta sekä savuarominen porsaan kylmäsavukassler. Pääruokatulokkaita ovat valkosipulilla ja katajanmarjoilla marinoitu lampaan filee sekä paistettu lohi tattikastikkeella. Jälkiruoissa suklaanystäviä hemmotellaan lämpimällä suklaafondantilla valkosuklaavaahdon ja mansikkamelban kera. Myös erillisen baariruokalistan eli Bar Menun tarjontaa on lisätty asiakkaiden toivomuksesta. Uudet tulokkaat ovat Bohemian gulassi eli peritshekkiläinen lihapata naudanniskasta sekä jälkiruokavaihtoehto: lämmin omenastruudeli. - Nyt alkuruoat ovat selkeämmin alkuruokia kooltaan ja hinnoittelultaan. Ruokalistan kestosuosikit kuten Vltavan makkaravadin, grillivartaan ja mixed grillin Tshekinmaan tapaan olemme pitäneet ennallaan, Joni Hokkanen kertoo. Pääruokien hinnat vaihtelevat 12,50-24,50 euron välillä. Kaikista annoksista saa euron alennuksen S-Etukortilla. Lisätiedot: Keittiömestari Joni Hokkanen, Vltava puh. 050 563 0869 joni.hokkanen@sok.fi Ravintolanjohtaja Mika Jaakkola, Vltava puh. 040 595 0028 mika.jaakkola@sok.fi www.vltava.fi