Honda CB1000R Neo Sport Café

Honda esitteli EICMA 2017 -näyttelyssä uuden modernin café-racer Honda CB1000R:än.

Täysin uuteen runkoon on istutettu Hondan legendaarinen 4-sylinterinen moottori ja joukko kuljettajaa helpottavia apuvälineitä, kuten fly-by-wire -kaasu, moottorin tehontuoton säätö, säädettävä sutimisen esto ja luistokytkin. Iskunvaimennuksen laatuun on kiinnitetty erityistä huomiota, kuten myös radial-mallisiin jarruihin. Uusi Honda CB1000R on siis paitsi erittäin hyvän näköinen, myös erittäin moderni moottoripyörä. Saatavilla tulee olemaan myös erikoisvarusteltu CB1000R+ -malli, jossa on mm. lisävarusteena saatava tehdasasennettu quickshifter.

Avainsanat:

Yrityksestä

Hondalla on pitkä ja menestyksekäs historia kilpamoottoripyöräilyssä, jossa sillä on voitettu mm. yli 600 Grand Prix -lähtöä. Hondan voittokulku on jatkunut todella pitkään eri sarjoissa, niin RR-radoilla, endurossa kuin motocrossissakin. Maineen ja kunnian lisäksi kisatoiminnasta saa myös paljon sellaista, mikä hyödyttää tavallista moottoripyöräilijää päivittäisessä arkiliikenteessä. Sillä on korvaamaton merkitys tuotekehityksessä. Kilparadoilta saatujen arvokkaiden kokemusten pohjalta siirretään uusimpia teknisiä ratkaisuja suoraan Hondan tuotantomalleihin. Hondan ehdottomia valtteja onkin aina ollut varmatoiminen tekniikka, joka näkyy jokaisessa Honda-mallissa.