Asiakkaat löytäneet TornioHaparandan Duudsonit Activity Parkin

Heinäkuun alussa Tornioon avatussa Duudsonit Activity Park –sisäaktiviteettipuistossa vieraili ensimmäisen kuukauden aikana yli 12.000 kävijää. Yrityksessä ollaan tyytyväisiä asiakasmäärään vaikka heinäkuu oli säältään erittäin aurinkoinen kannustaen väkeä myös uimarannoille. Tyytyväisyyttä lisää se, että vajaat puolet asiakkaista saapui aktiviteettipuistoon ulkomailta, lähinnä Ruotsista ja Norjasta. Lisäksi puiston yhteyteen avattu Ravintola Pirttihirmu täytti asiakkaiden odotukset ravintolapalveluista. - Odotamme puistosta hyvää täydentävää matkailullista lisätarjontaa mm. asiakkaiden vierailuille 2 km päässä Haaparannan Ikeassa tai naapurikaupungin Kemin Lumilinnassa ja jäänmurtaja Sammolla. Lisäksi meillä on isot odotukset yhteistyöhön Ravintola Pirttihirmun ja samoihin tiloihin tulevan Tornion Panimon kanssa. Matkailullista yhteistyötä on aloitettu myös Rovaniemen suuntaan sekä Etelä-Pohjanmaalle Seinäjoelle, jossa sijaitsee toinen Duudsonit Activity Park, toteaa yrityksen toimitusjohtaja Jani Karvonen.

Tekemistä kaiken ikäisille hyvissä olosuhteissa läpi vuoden

Duudsonit Activity Park TornioHaparanda on kaiken ikäisten ihmisten 4500 m2 sisäaktiviteettipuisto, joka on avoinna läpi vuoden. Puisto sijaitsee Elämystehdas Lapparissa, entisessä Lapin Kullan tehtaan tiloissa. Aktiviteettipuisto erottuu huvipuistoista siinä, että mikään laite ei liikuta asiakasta. Koska puisto toimii sisätiloissa, asiakkailla on vuoden ympäri aina T-paitakelit. Täällä uuden sukupolven liikuntapaikassa löytyy tekemistä aina 1-vuotiaalle lapselle kuin hänen isovanhemmille, pääkohderyhmänä ovat kuitenkin perheet. Puisto on myös suosittu myös aikuisryhmille, esim. työyhteisöille tyky -tapahtumiin. Tornion puistossa on Pohjoiskalotin suurin trampoliinialue sekä erittäin tasokas skeittialue pooleineen. Lisäksi puistosta löytyy laaja foamallas, kaksi isoa kiipeilymaailmaa, polkuautorata, lumisotapeli, lajitestausta ja paljon muuta.

Lähiruokaa ja Tornion Panimon tuotteita jokimaisemissa

Ravintola Pirttihirmu on Elämystehdas Lapparissa, Torniojoen rannalla toimiva 300 –paikkainen lähiruokaravintola ja cafe. Ravintolasta löytyy laadukkaat hampurilaisateriat ja muuta pikaruokaa niin puistoasiakkaille kuin muillekin Lapparissa vieraileville asiakkaille. Uutuutena Ravintola Pirttihirmussa on arkisin maittava lounasruoka noutopöydästä klo 10:30-14:00 sekä kaikkina päivinä klo 14:00-21:00 tarjoiltava tasokas a’la carte lista. Ravintolassa on mahdollisuus nauttia jo nyt Tornion Panimon eri olutmerkkejä. Syksyn mittaan ravintolan tuotevalikoimassa ovat myös olutmaistiaiset ruokailutarjoiluineen sekä panimokierrokset samassa liikekeskuksessa toimivaan Tornioon Panimoon. Elämystehdas Lappariin odotetaan jatkossa paljon myös eri bussiryhmiä, joiden sisältö räätälöidään ryhmäkohtaisesti aktiviteettipuistoon, kuntokeskukseen, ravintolaan sekä panimoon.

Ravintolan Pirttihirmun taustalla on oma lähiruokatehdas Ilmajoen Makkaramestarit Oy, jonka kautta ravintolaan jalostetaan Lapin ja Etelä-Pohjanmaan lähialueen tuottajien laadukkaita lihatuotteita asiakkaiden iloksi. Vaikka Pirttihirmun a’la carte valikoima on vahvasti Steakhouse –tyyppinen, löytyy listalta myös kalaa sekä muita miellyttäviä vaihtoehtoja myös lapsillekin. Pirttihirmu Cafe palvelee lisäksi asiakkaita ravintolan yhteydessä. Ravintolaan on mahdollisuus tulla ruokailemaan ilman puiston pääsymaksua.

Elämystehdas Lappari

Entiseen Lapin Kullan tehtaaseen rakennettu Elämystehdas Lappari koostuu isosta Duudsonit Activity Park –aktiviteettipuistosta, Hyvä Fiilis –kuntokeskuksesta sekä Cafe&Ravintola Pirttihirmusta. Tämän vuoden puolella vaiheessa 1 Lappariin valmistuu tilat myös Tornion Panimolle sekä isolle esiintymisareenalle. Myöhemmin entiselle tehdasalueelle rakentuu kolme kerrostaloa sekä muuta täydentävää liiketoimintaa.

Lisätietoa

Jani Karvonen, Toimitusjohtaja, Duudsonit Activity Park ja Ravintola Pirttihirmu, jani.karvonen@dap.fi, +358 50 597 2425

Vesa Luhtala, Ravintolatoimen johtaja, Ravintola Pirttihirmu, vesa.luhtala@dap.fi, +358 40 7514 206

Kaj Kostiander, Toimitusjohtaja, Tornion Panimo Oy, kaj.kostiander@arcticproperty.fi, +358 400 419 902