Koe Napapiirin joulun taika suorana netissä

Joulupukki pitää jokavuotisen joulunavajaispuheensa virallisessa kotikaupungissaan Rovaniemellä 19.11. Joulutunnelmaan virittävää tilaisuutta voi seurata nyt myös omalta kotisohvalta!

Rovaniemen Joulunavaus on se tapahtuma, josta jouluun laskeutuminen perinteisesti alkaa. Tänä vuonna joulun tunnelmaan johdattelee klo 16 alkava konsertti, jossa kuullaan niin kotimaisia joululaulujen klassikoita kuin kansainvälisiä jouluhittejäkin. Kulkuset helisevät ja tontut kirmaavat kun itse Joulupukki astuu lavalle pitämään jokavuotista puhettaan. Mikäli tonttujen kuiskutuksiin on uskominen, Joulupukki ottaa puheessaan esille lastenoikeudet, sekä vuoden teemaan sopivasti yhdessä tekemisen ja toisista välittämisen.

Koska Joulupukki ei voi lennättää paikalle kaikkia maailman lapsia, hän on järjestänyt mahdollisuuden katsoa Joulunavajaisia missä päin maailmaa tahansa Visit Rovaniemen Facebook-sivulla www.facebook.com/VisitRovaniemi.fi tai Livestream-palvelun kautta osoitteessa http://visitrovaniemi.fi/watch-live. Joulutunnelmaan virittävä suora lähetys Napapiiriltä alkaa klo 15.30. Kannattaa vinkata kavereille ympäri maailman!

Joulunavaus käynnistää kaikkien aikojen matkailutalven

Matkailutalvesta odotetaan Rovaniemellä ennätyksellistä. Rovaniemi koetaan maailmalla kiehtovana kohteena ja yhä useammat pääsevät nauttimaan talven taiasta vilkkaan tilauslentoliikenteen sekä uusien suorien lentojen (Lontoo, Zürich, Berliini) toimesta. Menestystä ovat edesauttaneet monet markkinointi- ja viestintätoimet sekä yhteistyökumppanuudet. Mm. Alitripin mittava lanseeraus Kiinan markkinoilla on ollut Rovaniemelle merkittävä askel.

Joulupukin Pajakylä on eläväisempi kuin koskaan: alueelle avataan uusia majoituskohteita, mm. Arctic Tree House Hotel, Santas Igloos Arctic Circle sekä Santa Claus Holiday Villagen laajennus uusine lomahuoneistoineen. Rovaniemen monipuoliseen retkitarjontaan on lisätty revontuliretkiä sekä luonnon tarkkailuun ja valokuvaamiseen perehdyttäviä ohjelmia. Huikea uutuus arktiseen kauteen on maailman suurimmalla matkailukäyttöön varustetulla jäänmurtajalla tehtävät risteilyt Karlsborgin satamasta Ruotsin puolelta.

Kaikkien rakastama Joulupukki on tavattavissa Joulupukin Pajakylässä, Napapiirillä vuoden jokaisena päivänä.

Lisätiedot:
Sanna Kärkkäinen, toimitusjohtaja
Visit Rovaniemi
040 – 576 3414
sanna.karkkainen@visitrovaniemi.fi

Kaisa Heiskari, markkinointisuunnittelija
Visit Rovaniemi
0400 – 479 954
kaisa.heiskari@visitrovaniemi.fi

House of Lapland on Lapin kuntien, korkeakoulujen sekä Lapin Yrittäjien omistama markkinointi- ja viestintätalo. Teemme työtä Lapin näkyvyyden ja vetovoiman varmistamiseksi kansallisesti ja kansainvälisesti maakunnan kannalta tärkeiden sidosryhmien keskuudessa.