Kemijärven Kiekko ry sai sponsorin PlusTV:stä

Jääkiekkoseura Kemijärven Kiekko ry on saanut sponsorin toiminnalleen maksu-tv-toimija PlusTV:stä. Paikkakunnan työllisyystilanteen vuoksi talousvaikeuksissa painiskelevalle seuralle myönnettiin 2000 euron arvoinen sponssi kesäkuun alussa käynnistyneessä PlusTV sponssi —kampanjassa. Kemijärven Kiekolle myönnetty sponssi oli arvoltaan suurin koko kampanjan aikana myönnetyistä sponsseista. - Olemme erittäin iloisia PlusTV:n osoittamasta huomiosta seuraamme kohtaan. Tällaisessa taloudellisessa tilanteessa sponssin saaminen oli iloinen yllätys! Joukkueiden sarjamaksut ja pelimatkat ovat suuri kustannus, joten mietimme seuran johtokunnassa tarkemmin mihin sponssiraha käytetään. Tavoitteenamme on saada tulevalla kaudella seuran talous kuntoon ja saada junioreista nostettua pelaajia edustusjoukkueeseen, Kemijärven Kiekko ry:n puheenjohtaja Jouko Ketola kommentoi. Pienemmillä paikkakunnilla muutokset työllisyydessä heijastuvat herkästi myös lasten ja nuorten harrastustoimintaan. Esimerkiksi Kemijärvellä sellutehtaan lakkauttaminen ja siitä seurautuva työttömyys on vienyt hyvin nopeasti vapaaehtoiselta seuratyöltä resurssit. Yhteistyökumppaneiden vähentyessä perheiden mahdollisuudet tukea lasten harrastuksia huonontuvat. Työttömyyden aiheuttaman muuttoliikkeen myötä myös vetäjät ja seuratyön pyörittäjät vähenevät. - Lasten ja nuorten harrastustoiminnassa yhden vetäjän muutto työn perässä toiselle paikkakunnalle saattaa pahimmillaan vaarantaa koko lajin jatkon. Koillis-Lapissa on jo tapauksia, joissa koko laji tai harrastus on tällaisessa tilanteessa hävinnyt paikkakunnalta, Ketola kertoo. Suomalainen maksu-tv-toimija PlusTV käynnisti kesäkuun alussa PlusTV sponssi —kampanjan, jonka tavoitteena on tukea suomalaisia harrastajia tarjoamalla heille mahdollisuuden sponsoritukeen. Kampanja laajentaa perinteisesti ammattiurheilun tukimuodoksi mielletyn sponsoroinnin osaksi tavallisen suomalaisen elämää. Näin kuka tahansa asiastaan innostunut harrastelija, yhdistys tai ryhmä voi saada taloudellista tukea vaikkapa harrastuksessa tarvittavien välineiden hankintaan. PlusTV Sponssia pystyi hakemaan 10.kesäkuuta — 15. Elokuuta aikana osoitteessa www.plustv.fi/sponssi. Sponssia haettiin jättämällä sivustolla lyhyt videohakemus perusteluineen. PlusTV Sponsseja jaettiin joka viikko ja niiden saajat julkistettiin kampanjasivustolla. Sponssin saajille ilmoitettiin päätöksestä myös henkilökohtaisesti. PlusTV Sponsseja jaettiin 10. kesäkuuta käynnistyneen kampanjan aikana 15 kpl. Sponssi-tuen arvo vaihteli lajista ja harrastajasta riippuen sadasta kahteen tuhanteen euroon.