Kokenut ohjelmajohtaja Hanna Lähteenmäki SuomiTV:lle

KM, MBA Hanna Lähteenmäki aloittaa uuden valtakunnallisen tv-kanavan, SuomiTV:n ohjelmajohtajana ja kotimaisten ja ulkomaisten ohjelmistojen vastaavana päätoimittajana 26.10.2009 alkaen. Lähteenmäellä on pitkä ura media- ja viestintäalan johtotehtävissä. SuomiTV:n palvelukseen hän siirtyy terveysalan katto-organisaation Terveyden edistämisen keskus ry:n viestintäpäällikön tehtävästä. SuomiTV:n uusi ohjelmajohtaja Hanna Lähteenmäki on kokenut media-ammattilainen, joka on aikaisemmin toiminut vastaavissa tehtävissä Yleisradiossa. Hän on toiminut ohjelmajohtajana radiossa ja ohjelmapäällikkönä YLE Teemalla sekä tiede-, terveys- ja opetusohjelmissa. Lähteenmäki on ollut uransa aikana luomassa uusia ohjelmabrändejä ja ollut kiinteästi mukana ohjelmien tuotannossa sekä toiminut toimittajana ja juontajana lukuisissa radio- ja tv-ohjelmissa. Hanna Lähteenmäki on toiminut Yleisradiossa myös viestinnän ja markkinoinnin johtotehtävissä. - SuomiTV:n arvot; eettisyys, elämyksellisyys ja perhekeskeisyys houkuttivat ottamaan haasteen vastaan kanavan ohjelmajohtajana. Pyrimme tekemään SuomiTV:stä kanavan, joka tarjoaa mielenkiintoisia ja laadukkaita sisältöjä kaikille suomalaisille – iästä, perherakenteesta tai asuinpaikasta riippumatta. Tiede, terveys ja teknologia ovat olleet aina osana työtehtäviäni, ja näitä kiinnostavia teemoja uskon tuovani esille myös SuomiTV:n ohjelmasisällöissä. Lisäksi haluamme luoda ohjelmaformaatteja, jotka toimivat ja jatkuvat myös verkossa ja muissa päätelaitteissa Hanna Lähteenmäki linjaa SuomiTV:n tavoitteita. Vuodenvaihteessa lähetystoimintansa aloittava SuomiTV on itsenäinen ja riippumaton, laadukkaisiin ohjelmiin panostava perhekanava. Kanavan ohjelmisto koostuu matkailusta, luonto-ohjelmista, dokumenteista, harrastusohjelmista, lastenohjelmista, kulttuurista ja uutisista. SuomiTV tulee panostamaan erityisesti uutisiin, joita tullaan tuottamaan useamman kerran vuorokaudessa. SuomiTV pyrkii myös erityisesti kiinnittämään huomiota siihen, että lasten valveillaoloaikana kanavalla lähetetään lapsillekin soveltuvaa ohjelmaa. SuomiTV:n omistavat kanadalainen tv-alan rahoittamiseen erikoistunut yritys Ontario Inc. sekä suomalaiset pienosakkaat. SuomiTV:n toimitusjohtajana toimii Hannu Haukka ja hallituksen puheenjohtajana Jeffrey Royer. Kanavan toimitilat, huippuvarusteltu studio ja lähetyskeskus sijaitsevat Keravalla. SuomiTV on valtakunnallinen mainosrahoitteinen tv-kanava, joka näkyy sekä antenni- että kaapeliverkossa. Lisätietoja: SuomiTV:n toimitusjohtaja Hannu Haukka, puh. 0500 481 520, hannu.haukka@suomitv.fi SuomiTV:n ohjelmajohtaja, kotimaisten ja ulkomaisten ohjelmistojen vastaava päätoimittaja Hanna Lähteenmäki, puh.0400 415 691, hanna.lahteenmaki@suomitv.fi