Uusi, suomalainen koko perheen tv-kanava SuomiTV sai toimiluvan ja aloittaa ohjelmatoimintansa lokakuussa

Lokakuun 15. päivänä aloittaa lähetystoimintansa uusi, suomalainen koko perheen tv-kanava SuomiTV. Kanava haluaa tuoda Suomen mainosrahoitteisille tv-markkinoille vaihtoehdon: itsenäisen ja riippumattoman, laadukkaisiin ohjelmiin panostavan perhekanavan. ”Olemme jo useamman vuoden haaveilleet toisenlaisesta kaupallisesta koko valtakunnan kanavasta ja olemme iloisia, että voimme nyt tarjota sellaisen suomalaisille”, kertoo SuomiTV:n toimitusjohtaja Hannu Haukka. ”Ohjelmistomme koostuu kaikkia kiinnostavista aiheista, kuten matkailusta, luonto-ohjelmista, dokumenteista, harrastusohjelmista, lastenohjelmista, kulttuurista ja uutisista. Panostamme eritoten uutisiin ja niitä tuotammekin useamman kerran vuorokaudessa”, hän jatkaa. VASTUULLINEN KOKO PERHEEN TV-KANAVA SuomiTV pyrkii kiinnittämään huomiota erityisesti siihen, että lasten valveillaoloaikana kanavalla lähetetään vain lapsillekin soveltuvaa ohjelmaa. ”Haluamme kantaa vastuumme mediana. Uskomme, että valitsemamme linja kiinnostaa myös mainostajia - media, joka on turvallinen ja tavoittaa suomalaiset perheet, on eettisempi vaihtoehto mediamixiä rakennettaessa”, linjaa toimitusjohtaja Hannu Haukka. SuomiTV:n omistavat kanadalainen tv-alan rahoittamiseen erikoistunut yritys Ontario Inc. sekä suomalaiset pienosakkaat. SuomiTV:n toimitusjohtajana toimii Hannu Haukka ja hallituksen puheenjohtajana Jeffrey Royer. Kanavan toimitilat, huippuvarusteltu studio ja lähettämö sijaitsevat Keravalla. SuomiTV tarjoaa mainostajille uuden, mielenkiintoisen hinnoittelumallin, joka tullaan esittelemään lähiviikkoina: ”Haluamme tarjota suomalaisille yrityksille erilaisen mahdollisuuden tv-mainontaan. Nyt myös pienemmillä mainostajilla on mahdollisuus näkyä valtakunnan verkossa”, kertoo toimitusjohtaja Hannu Haukka. Kanava tavoittelee viidessä vuodessa 10 % markkinaosuutta mainosrahoitteisella tv-alalla: ”Eurooppalaisilla mainosrahoitteisilla tv-markkinoilla on kussakin maassa kolme suurta toimijaa, joista kolmas, haastaja, yltää poikkeuksellisella liikeidealla ja profiililla jopa 10 % markkinaosuuteen.”, sanoo Hannu Haukka. ”Uskomme, että voimme uudella ajattelullamme jopa kasvattaa alaa lähivuosina tuomalla alalle uusia mainostajia”, hän jatkaa.

Yrityksestä

House of PR specializes in defining, planning and carrying through communications activities.