Huhtamäki myi turkkilaisen joustopakkausyksikön

Huhtamäki myi turkkilaisen joustopakkausyksikön Kuluttajapakkauksia maailmanlaajuisesti valmistava Huhtamäki on myynyt Turkissa sijaitsevan joustopakkausyksikön SAF Plasticsin kansainväliselle sijoittajaryhmälle. Yrityskauppa päättää samalla ohjelman, jolla Huhtamäki on luopunut useista strategiaansa kuulumattomista yksiköistä. Izmirissä sijaitseva SAF valmistaa painettuja pakkauskalvoja ja - laminaatteja noin 250 työntekijän voimin, ennen muuta teknokemianteollisuudelle. Yksikön vuotuinen liikevaihto on noin 66 milj. euroa (runsaat 130 milj. mk). Se oli osa hollantilaista pakkausyhtiötä Van Leeriä, jonka Huhtamäki osti vuonna 1999. SAF ei ole täyttänyt Huhtamäen kriteerejä enempää markkinaosuuden, kasvupotentiaalin kuin kannattavuudenkaan osalta, joskin sen tulos on viime kuukausina kehittynyt myönteisesti. Lisätiedot: Viestintäjohtaja Markku Pietinen, puh. (09)-6868 8361 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00020/bit0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00020/bit0001.pdf

Yrityksestä

Huhtamäki on yksi maailman suurimmista pakkausyrityksistä. Kuluttajapakkauksiin erikoistuneella yrityksellä on 17 000 työntekijää yli 30 maassa ja liikevaihto noin 15 miljardia markkaa. Emoyhtiö, Huhtamäki Oyj, on listattu Helsingin pörssissä.