Uusi startupien tv-ohjelma Hybe aloittaa Maikkarilla

Report this content

- Suomesta suoraan maailmalle tähtäävä konsepti avaa startup-elämäntyylin laajalle yleisölle

Tiedote 22.9.2015

Uusi startup-elämää seuraava tv-ohjelma Hybe aloittaa keskiviikkona 23. syyskuuta MTV:n kanavilla. Televisio-ohjelman takana on monikansallinen tiimi, ja konsepti tähtää heti suoraan kansainvälisillle markkinoille.

"Toivottavasti kenellekään ei tarvitse enää selittää, mitä startupit ovat. Skeneen kohdistuu paljon mielenkiintoa syystäkin, koska siellä luodaan työpaikkoja, kasvua ja uusia työn tekemisen tapoja. Työelämä tulee muuttumaan lähivuosina, ja startup-väki rohkaisee muutokseen ketteryyden, reaktionopeuden ja innostavan asenteen kautta", Hyben vastaava tuottaja Anna Bessonova kertoo.

Hybessä tullaan seuraamaan intohimoisia ja idearikkaita ihmisiä sekä yrityksiä, jotka heittäytyvät täysillä kasvuyrittäjyyden maailmaan. Kauden aikana ohjelmassa käsitellään muun muassa hyvinvointia, joukkorahoitusta ja startup-tapahtumia ympäri maailmaa. Haastatteluissa on niin startup-maailman tähtiä ja enkelisijoittajia kuin uusia, kiinnostavia yrittäjähenkisiä persoonia.

Hyben ääressä saa myös viihtyä. Ohjelmassa on esimerkiksi osio, jossa startupin edustaja pääsee pitchaamaan ja perustelemaan bisnesideaansa pitchausvalmennuksen gurulle - kahden minuutin aikana. Kunkin jakson lopussa testataan yrittäjien intohimoa ja heittäytymiskykyä hyvin eriskummallisissa tilanteissa, kuten pitchaamassa jääkylmässä avannossa tai selvittämässä, miten merirosvot ja startup-yrittäjyys liittyvät toisiinsa.

Englanninkielisen tv-ohjelman juontajakaksikkona toimii kaksi aitoa startup-elämän veteraania, Anna Bessonova ja Greg Anderson. Mediakonseptina Hybe on lähtökohtaisesti kansainvälinen sekä sisällön että liiketoimintamallinsa osalta.

"Aloitamme tv-ohjelmasta, koska jostain pitää aloittaa, mutta koko aineisto tulee tietysti myös meidän verkkoomme ja appiin. Yleisönä haluamme puhutella kaikkia startup-yrittäjyydestä inspiroituvia ihmisiä. Kohderyhmä on globaali, ja siksi omiaan aidosti palveleva media ei voi itsekään olla muuta kuin globaali. Journalismi voi hyvin, kun mediaa rakennetaan alusta alkaen myös liiketoiminta mielessä", sanoo Hybe Median toimitusjohtaja Tatu Tahkokallio.

Hybe-ohjelma alkaa MTV3-kanavalla keskiviikkona 23.9. klo 23.10, ja pikauusinnat esitetään Sub- ja AVA -kanavilla. Kaikki jaksot ovat katsottavissa myös MTV Katsomo -palvelussa tai Hyben omilla verkkosivuilla osoitteessa http://www.hybe.com/.

Hybe-hahmoja ja -tapahtumia voi seurata myös Twitterissä, Facebookissa ja Instagramissa.

Tatu Tahkokallio, toimitusjohtaja, puh. 040 502 6166
Anna Bessonova, vastaava tuottaja, puh. 044 038 8040, anna.bessonova@hybe.com

Hybe avaa oven startup-elämäntyyliin. Kansainvälisen mediayhtiön tavoitteena on inspiroida yrittäjyydestä kiinnostuneita ihmisiä ympäri maailmaa. Vaativa ja paljon liikkuva yleisö löytää Hyben artikkelit, videot ja tv-ohjelman hybe.com-verkkosivuilta, iOS- tai Android-sovelluksesta ja Suomessa MTV:n kanavilta. Hybe on itsekin startup, jolla on iso visio: ketterän journalismin, teknologian hyödyntämisen ja innovatiivisten liiketoimintamallien avulla se näyttää tietä kohti tulevaisuuden mediaekosysteemiä. www.hybe.com

Avainsanat: