Auto ilman kompromisseja: täysin uusi Hyundai Kona electric

Hyundai Motor on julkistanut ensimmäisen kuvan uudesta täyssähköisestä SUV-mallistaan, joka paljastetaan helmikuun 27. päivä. Täysin uusi Kona electric vahvistaa entisestään Hyundain asemaa ekoautosegmentissä. Hyundai Motor on ensimmäinen autonvalmistaja Euroopassa, joka ottaa kompaktin täyssähkö-SUV:n sarjatuotantoon. Uutuus on tulossa Euroopan markkinoille kesällä 2018.

Täysin uusi Kona electric tulee markkinoille kahdella vaihtoehtoisella tehoversiolla ja markkinoiden suorituskykyisimmällä sähkömoottorilla, joka lupaa lähes 470 kilometrin toimintamatkan (WLTP-mittaustavan mukaan*). Olennainen osa uutuuden luonnetta on ajamisen hauskuus, joka rakentuu mm. laajoista mukavuus- ja liitettävyyspalveluista sekä aktiivisista turvallisuus- ja kuljettajaa avustavista järjestelmistä.

Tuomalla uuden Kona electricin markkinoille Hyundai yhdistää kaksi kiinnostavaa trendiä: taloudellisen liikkumisen ja SUV-maailman. Hyundai Motor on ekoautoilun edelläkävijä, jonka mallistoon kuuluvat mm. ensimmäinen sarjatuotettu Fuel Cell -vetyauto ix35 ja sen uusi seuraaja Nexo. Hyundai tarjoaa sähköisessä IONIQ-perheessä myös ensimmäisenä autonvalmistajana yhteen korimalliin kolme vaihtoista sähköistä voimalinjaa: täyssähköauton, hybridin ja ladattavan hybridin. IONIQ electric on juuri voittanut arvostetun ADACin Eco Testin 2017.

Katso ennakkovideo tästä!

*WLTP-testisyklissä arvot perustuvat eri puolilta maailmaa kerättyihin todellisiin lukemiin, jonka vuoksi se antaa paremman kuvan päivittäisistä ajoprofiileista. NEDC-testissä arvot määritellään teoreettisen ajotavan perusteella. Syyskuusta 2018 alkaen kaikilla uusilla autoilla on oltava WLTP-CO2-päästöarvot. Lähde: Trafi

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.