Hyundai esittelee täysin uuden SUV-mallin

• Hyundain SUV-mallisto laajenee täysin uudella, kompaktilla Hyundai Kona ‑mallilla
  • Uutuusmalli on tärkeä askel Hyundain tähdätessä johtavaksi aasialaiseksi automerkiksi Euroopassa vuoteen 2021 mennessä
  • Havaijin alueelta lainattu mallinimi ”Kona” heijastelee havaijilaista energisyyttä ja elämäntyyliä

Hyundai esittelee kesään mennessä täysin uuden kompaktin SUV-mallin - tuleva uutuus saa nimen Hyundai Kona. Uusi B-segmentin katumaasturi vahvistaa entisestään Hyundain SUV-malliperhettä, johon kuuluvat Euroopassa ennestään Grand Santa Fe, Santa Fe ja Tucson. Hyundai Konan nykyaikainen muotoilu heijastelee sen modernin kohderyhmän elämäntyyliä.

Täysin uusi Hyundai Kona on tärkeä askel Hyundain tavoitellessa johtavan aasialaisen automerkin asemaa Euroopassa. Tavoite on tarkoitus saavuttaa viimeistään vuonna 2021 ja Hyundai aikoo lanseerata siihen mennessä peräti 30 uutta mallia tai malliversiota. Hyundai Kona on puhdasverinen katumaasturi, jolla on tukenaan Hyundain vahva uskottavuus SUV-segmentissä. Yhtiön SUV-malleja on myyty yli 1,4 miljoonaa autoa siitä lähtien, kun ensimmäisen sukupolven Santa Fe lanseerattiin vuonna 2001.

Havaijin alueella olevalta saarelta lainattu mallinimi ”Kona” jatkaa Hyundain SUV-mallien perinteistä nimeämisstrategiaa. Hyundai Konan dynaamisella luonteella on myös paljon yhteistä havaijilaisen energisen elämäntyylin kanssa. Hyundai Konan aito SUV-luonne, nykyaikainen muotoilu ja premium-tason ominaisuudet vahvistavat entisestään Hyundain vetovoimaa uusien asiakkaiden keskuudessa.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company on pääyhtiö Hyundai Motor Group -konsernissa, jonka innovatiivinen rakenne käsittää kaikki autotuotannon resurssit omasta terästehtaasta alkaen. Hyundailla on kautta maailman kahdeksan tuotantokeskusta ja seitsemän teknistä suunnittelukeskusta. Yhtiö myi vuonna 2015 maailmanlaajuisesti 4,96 miljoonaa autoa. Hyundai työllistää yli 110 000 henkilöä eri puolilla maailmaa.

Yhtiö vahvistaa jatkuvasti tuotevalikoimaansa ja pyrkii lujittamaan edelleen puhtaan teknologian johtoasemaansa, jonka ovat pohjustaneet maailman ensimmäinen massatuotettu vetyauto ix35 Fuel Cell sekä IONIQ, maailman ensimmäinen automalli, joka on saatavissa kolmena erilaisena sähkömoottoria hyödyntävänä versiona.

Lisätiedot

Hyundai Motor Finland Oy / Kellokukantie 2 / 01300 Vantaa / PR & Viestintäpäällikkö / Sami Takaneva / Puh: 050 3800 758 / email: sami.takaneva@hyundai.fi

Kuvat sekä videomateriaalit saatavilla osoitteista:

news.cision.com/fi/hyundai-motor-finland / hyundai.news / press.motorsport.hyundai.com

Hyundai sosiaalisessa mediassa:

Facebookissa: facebook.com/hyundaifinland / Twitterissä: @HyundaiEurope, @HMSGOfficial
 / Instagramissa: @HyundaiEurope

Hyundai Suomessa

2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.