Hyundai esittelee uuden sukupolven i20:n lokakuussa Pariisin autonäyttelyssä

Hyundai on julkistanut ensimmäiset viralliset kuvat uuden sukupolven i20-mallista. Auton varsinainen ensiesittely tapahtuu syksyllä Pariisin autonäyttelyssä.

Uusimman mallinsa esittelyssä Hyundai jatkaa menestyksekästä esilläoloaan eurooppalaisessa B-segmentissä, jossa se on myynyt lähes miljoona autoa vuodesta 2002 lähtien. Ensimmäisen sukupolven i20:n hyvä menestys on tehnyt autosta yhden yhtiön myydyimmistä autoista Euroopassa.

Uuden mallin päätavoitteet ovatkin yhä laajentaa asiakaskuntaa, kehittää edelleen merkin tunnettuutta, sekä vahvistaa Hyundain asemaa todellisena eurooppalaisena autonvalmistajana. Uuden sukupolven i20 on suunniteltu ja valmistettu Euroopassa, ja kolme sen avainominaisuutta korostavat auton soveltuvuutta erityisesti vastaamaan eurooppalaisten kuluttajien tarpeisiin. Luokkansa kärkeä oleva matkustamotilavuus, useita korkean teknologian ja mukavuutta parantavia ominaisuuksia, sekä lisäksi erottuva ja hienostunut muotoilu.

Täysin uudelle pohjalevylle perustuva i20 omaa 2570 mm:n akselivälin – se on 45 mm pidempi kuin edeltäjässään. Ratkaisu tuottaa eurooppalaisille asiakkaille yhden tilavimmista matkustamoista segmentissään. Kaunis, käytännöllinen ja tilat huomioiva muotoilu on saanut aikaan matkustamon, jossa matkustaa mukavasti viisi aikuista. Yhdistetty etu- ja takajalkatila ovat luokkansa parhaita. Myös tavaratila on segmentin kärkeä; 320 litraa, kun takaistuimet ovat pystyasennossa.

Sisätilojen hienostuneisuutta täydentää ulkopuolen erottuva ja klassinen muotoilu. Hyundain Fluidic Sculpture 2.0 -muotoilufilosofiasta vaikutteensa saanut auton selkeä ja helposti lähestyttävä yleisilme suunniteltiin Hyundain muotoilu- ja suunnittelukeskuksessa Saksan Rüsselsheimissa. Tehtaan oma muotoiluosasto loi selväpiirteisen esteettisen etuosan, jossa korostuu Hyundain selkeästi tunnistettava kuusikulmainen ja kromireunustettu jäähdyttäjän säleikkö. Se luo alustan yläosan kapealle vaakasuoralle säleikölle, joka yhdistää samalla kevyesti ajovalojen ryhmän.

Uuden i20-mallin 4035 mm:n mittaisessa korissa on tunnistettava klassinen vyötärölinja, jonka veistoksellisuus korostaa auton kylkien muotoilua. Takaosassa ovat korkeakiiltoiset mustat C-pilarit, jotka saavat aikaan vaikutelman leijuvasta kattolinjasta. Takavalot yhdistävät takalokasuojan muotoilullisesti osaksi takaluukkua samalla kiertyen kevyesti sen ympärille bumerangimaiseen muotoon.

Uuden sukupolven i20:n maailman ensi-ilta on Hyundain lehdistötilaisuudessa Pariisin autonäyttelyssä lokakuun alussa. Hyundai toivottaa tervetulleeksi osastolleen halli 3:n torstaina 2.10. klo 16 (CET). Suomeen täysin uusi i20 rantautuu vuoden 2015 alkupuoliskolla. Tarkemmat malli ja moottoritiedot julkaistaan lähempänä auton lanseeraus-ajankohtaa.

Hyundai Motor Finland Oy
Kellokukantie 2, 01300 Vantaa

PR & Viestintäpäällikkö Sami Takaneva
puh: 050 3800 758
email: sami.takaneva@hyundai.fi

Vuonna 2013 Hyundai Motor Company kehitti toimintojaan Euroopassa yli 500 miljoonan euron edestä. Uusia Hyundai-malleja rekisteröitiin Euroopassa viime vuonna 422 930 kappaletta. Hyundain markkinaosuus vuonna 2013 myydyistä uusista autoista oli 3,4 %. Euroopassa myydyistä Hyundaimalleista
95 % on suunniteltu ja kehitetty Euroopan alueella. Autoista 90 % valmistetaan Hyundain tehtailla Tsekin tasavallassa ja Turkissa.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Vuonna 2013 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 3370 kappaletta, merkin markkinaosuuden ollessa 3,3 %. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.