Hyundai Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä 2018

• Hyundai esittelee Genevessä ensimmäistä kertaa yleisölle täysin uuden Kona electricin, uuden neljännen sukupolven Santa Fen ja Le Fil Rouge -konseptiauton.
  • Täysin uusi Hyundai NEXO – Hyundai Motorin toisen sukupolven fuel cell -vetyauto – saa Euroopan ensiesittelynsä.
  • Konseptiauto Le Fil Rouge näyttää suuntaa Hyundain tulevien automallien uudesta muotoilusta.
  • Älykäs kojelauta esittelee autojen liitettävyyspalveluiden uusinta kehitystä, jota nähdään tulevissa sarjatuotantoautoissa.

Täysin uusi Hyundai Kona electric, uuden sukupolven Hyundai Santa Fe ja konseptiauto Le Fil Rouge saavat maailman ensiesittelynsä 88. kertaa järjestettävässä Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä. Yhtenä Hyundain Geneven tähtenä nähdään Euroopan ensiesittelynsä saava täysin uusi vetykäyttöinen SUV Hyundai NEXO. Sekä autoilun että muotoilun ystäville Hyundai tarjoaa ihasteltavaa Le Fil Rouge -konseptiautossa, jossa edistykselliset auton liitettävyyspalvelut yhdistyvät futuristiseen muotoiluun. Konseptiautossa Hyundai esittelee myös älykkään kojelaudan, joka yhdistää älyteknologiaa (AI), esineiden internetiä (IoT) ja kuljettajan modernin vireystilan tunnistuksen.

Ekoautoilun ja SUV-korimallin menestyksekäs liitto – täysin uusi Hyundai NEXO

Vetykäyttöinen SUV, uusi Hyundai NEXO, allekirjoittaa Hyundain intohimoisen ja innovatiivisen suhtautumisen vaihtoehtoisiin polttoaineisiin. Hyundai NEXOn vety-/sähkömoottori yhdistää päästöttömän liikkumisen, uusinta autonomisen ajamisen teknologiaa ja älykkäät, edistykselliset kuljettajaa avustavat järjestelmät. Uutuus tarjoaa edistyksellistä ekoautoiluteknologiaa, luokkansa parhaan 800 km:n toimintamatkan (NEDC-mittaustavan mukaan) sekä SUV:n käytännöllisyyden. Uuden sukupolven fuel cell -vetyauto viitoittaa, miltä tulevaisuuden autoilu näyttää.

Le Fil Rouge ja IoT-kojelauta edustavat visionääristä tulevaisuuden liikkumista

Muotoilu on tärkein syy, miksi asiakkaat valitsevat Hyundain. Tämän vuoksi Hyundai panostaa jatkuvasti tulevaisuuden muotoiluunsa. Genevessä esiteltävä Hyundain Le Fil Rouge -konseptiauto antaa suuntaa yhtiön muotoilun tulevaisuuden aistikkaan urheilullisesta tyylistä ja luo perustan tulevien sarjatuotantomallien muotoilulle. Hyundain suunnittelun tasapainoisen kokonaisuuden elementit koostuvat mittasuhteista, arkkitehtuurista, tyylikkyydestä ja teknologiasta. Tällä konseptilla Hyundain tavoitteena on yhdistää muotoilu ja teknologia esteettiseksi ja harmoniseksi kokonaisuudeksi.

Le Fil Rouge -konseptiautossa esitellään myös Hyundain älykäs kojelauta, jossa yhdistyvät modernit teknologiat kuten esineiden internet (IoT) ja edistyksellinen ääniohjaus (AI). Integroimalla auton tekniikka älykotiin on mahdollista esimerkiksi ohjata kodinkoneita äänikomennoilla autosta käsin. Älykäs kojelauta sisältää myös Hyundai Wellness Care -järjestelmän, jonka tavoitteena on minimoida kuljettajan stressitasoa istuimeen ja ohjauspyörään sijoitettuja sensoreita hyödyntäen. Järjestelmä alkaa soittaa rauhoittavaa musiikkia ja himmentää auton sisätilavalaistusta kuljettajan stressitilanteissa.

Muuta nähtävää Hyundain osastolla

Hyundai esittelee osastollaan Genevessä myös erittäin hyvän vastaanoton saaneen sähköisen IONIQ-mallistonsa. Hyundai Motor on maailman ensimmäinen autonvalmistaja, joka tarjoaa yhteen korimalliin kolme vaihtoista sähköistä voimalinjaa: täyssähköauton, hybridin ja ladattavan hybridin. Vuoden 2016 lopulla tapahtuneen malliston ensiesittelyn jälkeen Hyundai Motor on myynyt yli 28 000 IONIQ-mallia Euroopassa. Yhtiö panostaa myös tulevaisuudessa vahvasti tulevaisuuden liikkumiseen.

Lisäksi Hyundain osastolla nähdään GO!-erikoisversiot i10, i20, i30 ja Tucson-malleista. GO!-malliston inspiraation lähteenä toimivat ensi kesän FIFAn jalkapallon maailmanmestaruuskisat, joita Hyundai Motor tukee virallisena yhteistyökumppanina. Myös urheilulliset Hyundai i30 N ja i30 Fastback -mallit ovat osastolla esillä.

Hyundai tulevaisuuden liikkumisen ratkaisujen asialla

Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä Hyundai Motor vastaa ihmisten tarpeisiin arkea helpottavilla tulevaisuuden liikkumisen ratkaisuilla. Geneven kansainvälinen autonäyttely on avoinna yleisölle 8.-18.3.2018.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.