Hyundai Grand Santa Fe:n Euroopan ensi-ilta Geneven autonäyttelyssä

- Pitempi akseliväli tarjoaa enemmän tilaa ja luokkansa suurimman tavaratilan

- Ajotuntuma on räätälöity eurooppalaiseen makuun

- Suomeen uuden mallin odotetaan saapuvan loppuvuodesta 2013

Uusi Hyundai Santa Fe saa rinnalleen pidemmän akselivälin omaavan Hyundai Grand Santa Fe –mallin. Hyundai Grand Santa Fe sai maailman ensi-esittelynsä New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssa viime vuoden huhtikuussa. Euroopan markkinoille saapuva malli on pienin muutoksin kehitetty vastaamaan eurooppalaisten autonostajien toiveita ajotuntumaan nähden.

Hyundai Grand Santa Fe on Santa Fe-mallia korkeampi (+ 10 mm), leveämpi (+ 5 mm) ja pitempi (+ 225 mm). Akseliväli on kasvanut 100 mm ja tavaratilaa löytyy luokkansa parhaat 607 litraa. Hyundai Grand Santa Fe tarjoaa mukavasti tilaa jopa seitsemälle.

Uusi Hyundai Grand Santa Fe –mallin etusäleikkö, sumuvalot, etupuskuri ja kasvanut takaosa eroavat muotoilultaan verrattuna uuteen Hyundai Santa Fe-malliin.Hyundai Grand Santa Fe:n moottorina on 197 hevosvoimainen 2,2-litrainen dieseli kuusinopeuksisella automaatilla varustettuna. Yhdistetyn ajon CO2-päästöt ovat 192 g/km.

Hyundai Grand Santa Fe on korkeasti varusteltu ja sisältää muun muassa yhtiön kolmivaiheisen Flex Steer -ohjausjärjestelmän, Supervision Cluster -mittariston  4,3" TFT LCD-infonäytöllä sekä panoraama lasikaton ilman keskipalkkia.

Takuu
Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset

Genevessä:
Hyundain lehdistötilaisuus Geneven autonäyttelyssä on tiistaina 5.maaliskuuta kello 11.30 paikallista aikaa (kello 12.30 Suomen aikaa)  hallissa 1, osastolla 1040.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company möi vuonna 2012 yhteensä 4,4 miljoonaa ajoneuvoa. Kasvua edellisvuoteen syntyi 8,6 prosenttia.

Hyundai Motor Europe kasvatti vuonna 2012 myyntiään 9,4 prosentilla. Yhteensä Hyundai Motor Europe möi viime vuonna 432 135 autoa ja saavutti 3,5 prosentin markkinaosuuden.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Simetron Groupia. Vuonna 2012 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 4390 kappaletta ja merkki kasvatti markkinaosuutensa 4,0 prosenttiin.

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Kotisivut www.hyundai.fi.
Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi.