Hyundai i10 sai hinnat – myynti alkaa syyskuussa

Hyundai i10-malli on suunniteltu ja valmistettu Euroopassa, eurooppalaisia kuluttajia varten. Nuorekas muotoilu toteuttaa Hyundain Fluidic Sculpture -muotokieltä. Korkealuokkaiset sisustusmateriaalit ja huippuluokan varustelu, laatu sekä monipuoliset turvallisuusjärjestelmät löytyvät tyypillisesti vain luokkaa suuremmista autoista.

i10 on pisimpiä autoja luokassaan, 3665 mm. Kattolinja on 1500 millimetrin korkeudella ja sitä täydentävät korin sulavat mittasuhteet, korostettu ja terävä vyötärölinja sekä korin alaosan muotoiltu pokkaus. i10:n muotoilu takaa tilavat ja käytännölliset sisätilat sekä luokkansa parhaan tavaratilan (252 litraa istuimet normaaliasennossa ja 1046 litraa penkit kaadettuina).

Vakiovarusteina autossa on mm. lämmitettävä ratti, vakionopeudensäädin nopeuden rajoittimella ja kaksivärinen sisustus. Autosta löytyy aina myös led-päiväajovalot sekä ilmastointi.

Etuvetoisen i10:n moottori kuuluu Hyundain suosittuun Kappa-moottoriperheeseen ja on autossa on aina viisivaihteinen manuaalivaihteisto. 1,0-litrainen, kolme sylinterinen moottori tuottaa 66 hv:n tehon 5500 kierroksilla ja vastaavasti suurin vääntö on käytettävissä 3500 kierroksessa.

Turvallisuus oli tärkeimpiä lähtökohtia uuden i10 suunnittelussa. Autossa on hyödynnetty viimeisimpää teknologiaa ja se tekee i10-mallista omassa luokassaan yhden turvallisimmista autoista. Jäykässä turvakorissa on käytetty suurlujuusterästä ja rakenteita on vahvistettu, joka on myös vähentänyt melutasoa. Autossa on useita aktiivisia ja passiivisia turvallisuusvarusteita, jotka takaavat erinomaisen suojan niin matkustajille kuin jalankulkijoillekin.

i10:n varsin vaikuttaviin turvavarusteisiin kuuluvat, kuusi turvatyynyä– 2 edessä, 2 sivuilla sekä 2 etusivuverhoina, jotka tarjoavat erinomaisen suojan matkustajille törmäystilanteessa. Turvavöiden kiinnittämisen muistutin sekä automaattinen keskuslukitus ovat myös vakiovarusteita.

Uuden i10:n myynti alkaa syyskuussa ja auton hinta on 13.990 euroa.

Hyundai Motor Finland Oy
Kellokukantie 2, 01300 Vantaa

PR & Viestintäpäällikkö Sami Takaneva
puh: 050 3800 758
email: sami.takaneva@hyundai.fi

Vuonna 2013 Hyundai Motor Company kehitti toimintojaan Euroopassa yli 500 miljoonan euron edestä. Uusia Hyundai-malleja rekisteröitiin Euroopassa viime vuonna 422 930 kappaletta. Hyundain markkinaosuus vuonna 2013 myydyistä uusista autoista oli 3,4 %. Euroopassa myydyistä Hyundaimalleista
95 % on suunniteltu ja kehitetty Euroopan alueella. Autoista 90 % valmistetaan Hyundain tehtailla Tsekin tasavallassa ja Turkissa.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Vuonna 2013 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 3370 kappaletta, merkin markkinaosuuden ollessa 3,3 %. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

i10

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.