Hyundai i30 N talvitestissä Ruotsissa Thierry Neuvillen käsissä

• Hyundai i30 N on Hyundain ensimmäinen korkeaa suorituskykyä painottava auto,
  • Uutuus esitellään Euroopassa vuoden 2017 jälkimmäisellä puoliskolla
  • Hyundain N -mallisto yhdistää autourheilussa saadun kokemuksen ja suorituskykyisen vakioauton kehitystyön

Hyundai kehittää ensimmäistä korkean suorituskyvyn malliaan. Uutuus esitellään Euroopassa vuoden 2017 toisella puoliskolla, i30 N on i30-perheen kolmas jäsen viisiovisen sekä Geneven autonäyttelyssä paljastetun i30 Wagonin jälkeen. Hyundain ensimmäinen virallinen N-malli yhdistää markkinoille tullessaan autourheilussa saadun kokemuksen ja vakioauton kehitystyön. Tuloksena on erittäin korkeatasoinen ajonautinto niin liikenteessä kuin radalla, mutta kuitenkin kohtuuhintaisena sekä suorituskykyisenä pakettina.

Juuri ajetuissa talvitesteissä Ruotsin Arjeplogissa, Hyundai Motorsportin WRC-kuljettaja Thierry Neuville ajoi i30 N-mallia järven jäälle rakennetulla testiradalla. Testeissä keskityttiin erityisesti ajonvakautusjärjestelmään, tasauspyörästön luistonrajoittimeen, ohjaukseen, iskunvaimentimiin, jousitukseen sekä renkaiden toimintaan. Näitä kaikkia testattiin äärimmäisissä olosuhteissa, lämpötilan ollessa lähes -30 astetta.

Neuville tutustui testijakson aikana uuden N-mallin suorituskykyyn ja antoi palautetta insinööreille parantaakseen edelleen auton kehitysprosessia. Neuvillen ajokokemukset ja palaute videoitiin ja ne jaetaan nyt kaikkien nähtäväksi. “Monet ihmiset odottavat mielenkiinnolla tätä autoa, joten minulle on ollut ilo olla mukana testaamassa sitä,” sanoo Thierry Neuville. ”Insinöörit ovat tehneet mahtavaa työtä auton vaihteiston ja tasauspyörästön kanssa. Pito ja suuntavakaus ovat hyvät kaikkein liukkaimmissakin olosuhteissa. Autoa on erittäin helppo käsitellä kovassa vauhdissa. Ajaja saa lähes samanlaisen tunteen kuin kilpa-autossa.”

Alexander Eichler, joka vastaa Hyundai Motor Europen teknisen suunnittelukeskuksen testeistä ja kehityksestä, hahmotteli i30 N:n tavoitteet seuraavasti: ”Meille tärkein asia on varmistaa ajamisen ilo. Olemme yrittäneet ottaa mahdollisimman monia asioita huomioon, jopa auton N-logo symboloi shikaania. N-logo kuvaa loistavasti ketterää autoa, jolla on hauska ajaa.”

Katso video uuden i30 N-mallin talvitesteistä: https://vimeo.com/208173329/4cf44985bc

Lisätiedot

Hyundai Motor Finland Oy / Kellokukantie 2 / 01300 Vantaa / PR & Viestintäpäällikkö / Sami Takaneva / Puh: 050 3800 758 / email: sami.takaneva@hyundai.fi

Kuvat sekä videomateriaalit saatavilla osoitteista:

news.cision.com/fi/hyundai-motor-finland / hyundai.news / press.motorsport.hyundai.com

Hyundai sosiaalisessa mediassa:

Facebookissa: facebook.com/hyundaifinland / Twitterissä: @HyundaiEurope, @HMSGOfficial
 / Instagramissa: @HyundaiEurope

Hyundai Motor Company

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company on pääyhtiö Hyundai Motor Group -konsernissa, jonka innovatiivinen rakenne käsittää kaikki autotuotannon resurssit omasta terästehtaasta alkaen. Hyundailla on kautta maailman kahdeksan tuotantokeskusta ja seitsemän teknistä suunnittelukeskusta. Yhtiö myi vuonna 2016 maailmanlaajuisesti 4,86 miljoonaa autoa. Hyundai työllistää yli 110 000 henkilöä eri puolilla maailmaa.

Yhtiö vahvistaa jatkuvasti tuotevalikoimaansa ja pyrkii lujittamaan edelleen puhtaan teknologian johtoasemaansa, jonka ovat pohjustaneet maailman ensimmäinen massatuotettu vetyauto ix35 Fuel Cell sekä IONIQ, maailman ensimmäinen automalli, joka on saatavissa kolmena erilaisena sähkömoottoria hyödyntävänä versiona.

Hyundai Suomessa

2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.