Hyundai IONIQ electric ADACin Eco Testin paras 2017

Hyundai IONIQ electric voitti Saksan Automobile Associatonin ADACin Eco Testin. ADAC testasi vuoden aikana yhteensä 105 kpl eri voimalinjoja edustavia autoja selvittääkseen niiden ympäristöystävällisyyttä. Vain viisi autoa saavutti testissä täydet viisi tähteä, yhtenä niistä Hyundai IONIQ electric. Arviossa huomioitiin sekä CO2- että muut päästöt. IONIQ electric saavutti testissä korkeimman pistemäärän, 105 pistettä: täydet 50 pistettä vähäpäästöisestä ajamisesta ja 55/60 pistettä hiilidioksidipäästöistä.

ADACin asiantuntijat käyttivät testin vertailuarvona Saksan energiantuotannon keskimääräistä CO2-arvoa 579 g/kWh. Näkökulma mahdollistaa vaihtoehtoisten voimalinjojen vertaamisen perinteisiin polttomoottoreihin. Hyundai IONIQ electricin energiankulutus oli testissä keskimäärin 14,7 kWh/100 km, jolloin hiilidioksidin päästöarvo oli 85 g/km – erinomainen lopputulos sähköautosegmentissä. Tulokset on vahvistettu todellisissa ajo-olosuhteissa.

- IONIQ electricin vahva näyttö ADACin Eco Testissä osoittaa Hyundai Motorin osaamista kehittyneen teknologian kehittämisessä ja esittelee brändimme innovatiivista luonnetta, kommentoi Hyundai Motor Europen markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann. - IONIQ-mallisto on loistava perusta kunnianhimoiselle ekoautostrategiallemme, jota tulemme kehittämään tänä vuonna uudella Hyundai NEXOlla ja uudella Kona electricillä.

Hyundai IONIQ electric on osa erittäin hyvän vastaanoton saanutta IONIQ-sähköautoperhettä. Hyundai Motor on maailman ensimmäinen autonvalmistaja, joka tarjoaa yhteen korimalliin kolme vaihtoista sähköistä voimalinjaa: täyssähköauton, hybridin ja ladattavan hybridin. Vuoden 2016 lopulla tapahtuneen malliston ensisesittelyn jälkeen Hyundai Motor on myynyt yli 28 000 IONIQ-mallia Euroopassa. Hyundai IONIQ electric on saavuttanut Euro NCAP-turvallisuustestissä parhaan viiden tähden tuloksen ja se on palkittu useilla muilla suorituskykyä mittaavilla eurooppalaisilla palkinnoilla.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.

Lainaukset

IONIQ electricin vahva näyttö ADACin Eco Testissä osoittaa Hyundai Motorin osaamista kehittyneen teknologian kehittämisessä ja esittelee brändimme innovatiivista luonnetta.
Hyundai Motor Europen markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann