Hyundai julkaisi ensimmäisen muotoilunäkemyksen uudesta Tucsonista

• Ensimmäinen luonnos paljastetaan Hyundain esittelemässä kuvassa sekä ennakkovideossa

• Muotoilu vihjaa voimakasta ja urheilullista SUV-henkistä karismaa

• Yhtenäinen kansainvälinen nimi korostaa mallin tärkeyttä

Hyundai Motor Company on paljastanut tänään ensimmäiset vihjeet täysin uuden Tucson-mallin muotoilusta. Kompaktin C-segmentin SUV:n ensiesittely tulee olemaan Geneven autonäyttelyssä maaliskuun 3. päivänä 2015.

Hyundain muotoilujohtaja ja uuden Tucsonin suunnittelusta vastannut Peter Schreyer kommentoi: ”Uusi C-segmentin SUV-mallimme tulee olemaan globaalisti iso askel eteenpäin Hyundaille. Täysin uudella Tucsonilla on voimakas ja urheilullinen olemus sekä uljas asenne. Sen muotoilussa ovat ominaista sujuvalinjaiset ja terävät piirteet sekä rohkeat mittasuhteet. Siinä on myös Hyundain tunnusomainen kuusikulmainen jäähdyttäjän säleikkö.”

Vahvaa ja urheilullista Tucsonin ulkonäköä on kehitetty tasaisesti nousevalla silhuetilla sekä luontevilla linjoilla. Auton etuosassa kromikehysteinen kuusikulmainen etusäleikkö on yhdistetty ajovaloryhmään ja näin on luotu keulaan voimakas muotoilullinen vaikutelma.

Euroopassa on myyty yli miljoona SUV-mallia vuonna 2000 esitellyn ensimmäisen Santa Fen esittelyn jälkeen. Hyundai on malleillaan vakiinnuttanut asemaansa ja uskottavuuttaan SUV-segmentissä.

Hyundain julkaisemassa ennakkovideossa pääset tutustumaan Peter Schreyerin ensimmäisiin ajatuksiin täysin uuden Tucsonin muotoilusta. Uuden Tucsonin maailman ensiesittely on Geneven autonäyttelyssä Hyundain lehdistötilaisuudessa: Halli 1, klo 12.30 (CET) maaliskuun 3. päivä.

Hyundai Motor Company myi vuonna 2014 koko maailmassa yhteensä 4.961.877 uutta autoa. Viime vuonna uusia Hyundai-malleja rekisteröitiin Euroopassa yhteensä 424.467 kappaletta. Euroopan alueella myydyistä Hyundai-malleista 95 % on suunniteltu, kehitetty ja testattu Euroopassa. Autoista 90 % valmistetaan Hyundain tehtailla Tsekin tasavallassa ja Turkissa. Hyundai myy autoja yhteensä 30 eri Euroopan maassa ja 2500 myymälässä.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Vuonna 2014 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 2156 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Hyundai Motor Finland Oy
Kellokukantie 2, 01300 Vantaa

PR & Viestintäpäällikkö Sami Takaneva
puh: 050 3800 758
email: sami.takaneva@hyundai.fi

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.