Hyundai Motorille kaksoisvoitto Auto Express New Car Awards 2018 -ekoautokategoriassa

Hyundai Motor palkittiin tuplasti Auto Express New Car Awards 2018 -palkinnolla - uusi Hyundai Kona electric arvioitiin hinta-laatu-suhteeltaan parhaaksi sähköautoksi ja IONIQ-vastaavasti parhaaksi ladattavaksi plug-in-hybridiksi. Uusi Hyundai Kona electric kilpaili Nissan Leafin ja Volkswagen e-Golfin kanssa. Tuomarit päätyivät suosittelemaan Kona electriciä sen pitkän, jopa 480 kilometrin toimintamatkan ja kohtuullisen hinnoittelun perusteella

Auto Expressin päätoimittaja Steve Fowler arvioi: - Täyssähköisen SUV:n lanseeraus on nostanut Hyundain mukaan kahteen markkinoiden nopeimmin kasvavaan trendiin. Kona electricin jopa 480 kilometrin toimintamatka on markkinoiden pisimpiä. Kun tähän lisätään edullinen hinta, tehdään sähköautosta aidosti varteenotettava tuote. Kona electric on erinomainen paketti, minkä vuoksi se on ansainnut vuoden 2018 hinta-laatu-suhteeltaan parhaan sähköauton palkinnon.

Hyundai Ioniq plug-in peittosi hinta-laatu-suhteessa muut arvioidut ladattavat hybridiautot, mukaan lukien Toyota Priuksen. Menestyksen perusteina olivat Ioniq plug-in-hybridin taloudellisuus, mukavuus ja tekniikka.

-        Hyundai Ioniq plug -mallin koeajot paljastivat sen olevan erittäin taloudellinen auto. Se on myös tilava, mukava ja hyvin varusteltu hatchback – ja siten ansaitusti hinta-laatu-suhteeltaan paras vuoden 2018 hybridiautosta", sanoi Fowler.

Hyundai-malleja oli mukana kuudessa kategoriassa Auto Express New Car Awards -arvioissa. Hyundai i30 N sai kiitettävän arvion Hot Hatch -kategoriassa.

“Nämä kaksi arvostettua Auto Express -palkintoa osoittavat, että ekoautostrategiamme on oikea valinta. Hyundai on jo tuonut markkinoille useita ​vaihtoehtoisten teknologioiden automalleja, jotka tarjoavat asiakkaille vapauden valita parhaan ratkaisun heidän tarpeisiinsa. Lisää on tulossa, vuoteen 2025 mennessä Hyundai esittelee yhteensä 18 sähköistettyä mallia", kertoi Hyundai Motor Europen tuote- ja markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann.

Auto Express New Car Awards palkitsee parhaita uusia myynnissä olevia autoja. Auto Expressin asiantuntijatuomaristo äänestää voittajat.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.