Hyundai Tucson -perhe kasvaa

Hyundai Tucson on saatavissa nyt myös etuvetoisena tehokkaan turbodieselin ja automaattivaihteiston yhdistelmällä. Erittäin kattavasti varustellun uutuusmallin parhaisiin puoliin kuuluu muiden hyvien ominaisuuksien ohella sen hinta, sillä Hyundai Tucson 1,7 CRDi 7DCT ISG maksaa Comfort-varustein 34 990 euroa ja Style-varustein 38 390 euroa. Hintaan sisältyy kaikkien muiden Hyundai-mallien tapaan markkinoiden kattavin takuu, 5 vuotta ilman kilometrirajaa.

Myyntimenestys meillä ja Euroopassa

Vuosi sitten myyntiin tullut uusi Hyundai Tucson on sulattanut ostajien sydämet ympäri maailmaa. Euroopassa Hyundain myynti on kasvanut tänä vuonna nimenomaan Tucsonin avulla ja samoin on tapahtunut myös Suomessa. Ensimmäisten yhdeksän kuukauden aikana Hyundai Tucsonin rekisteröinnit ovat meillä melkein kaksinkertaistuneet (kasvu 85,9 %) viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna (vuoden 2015 vertailuluvussa mukana ix35).

Hyundai Tucson on vedonnut asiakkaisiin hienostuneilla muodoillaan, sillä sen mittasuhteet ovat kauniit ja korin linjat ovat kokonaisuutena vahvan selväpiirteiset. Sama harmonisuus jatkuu tyylikkäässä sisustuksessa, jossa kuljettajan ergonomiaan on kiinnitetty erityistä huomiota. Tilaa on runsaasti niin matkustajille kuin heidän tavaroilleen.

Matkustusmukavuutta lisää hyvän äänieristyksen lisäksi tieto Tucsonin turvallisuudesta. Kattavan turvavarustelun lisäksi niin passiivinen kuin aktiivinen turvallisuus ovat korkealla tasolla. Siitä on todisteena Euro NCAP:n paras mahdollinen viiden tähden arvosana Tucsonin turvallisuudesta.

Uusi mainio yhdistelmä voimaa ja helppoutta

Hyundai Tucsonin laaja ja monipuolinen mallisarja on kasvanut uudella tulokkaalla, kun 1,7 CRDi 7DCT ISG yhdistelmä on liittynyt joukkoon. Se tuo mukanaan kuudennen moottorivaihtoehdon, kun keulalla on 104 kW (141 hv) ja 340 Nm kehittävä turbodiesel. Suurin vääntömomentti on käytettävissä juuri sillä moottorin käyntinopeusalueella (1 750 - 2 500 r/min), jolla moottori toimii tavallisessa ajossa.

Uutta on myös 7-vaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto. Sen avulla saavutetaan jopa viidenneksen polttoainessäästö aiemmin käytössä olleeseen perinteiseen 6-vaihteiseen momentinmuuntimella varustettuun automaattivaihteistoon verrattuna.

Uusi moottorivaihteistoyhdistelmä tarjoaa hyvän suorituskyvyn yhdistettynä mainioon taloudellisuuteen. Etuvetoinen Hyundai Tucson kiihtyy uudella voimalinjalla varustettuna nollasta sataan 11,5 sekunnissa ja saavuttaa 185 km/h huippunopeuden. Vielä rivakkaa liikkellelähtöä merkittävämpää on käytännön suorituskyky, mikä tarkoittaa turvallisuutta lisäävää hyvää ohituskiihtyvyyttä. Yhdistetty kulutus on vain 4,9 l/100 km ja sen mukainen hiilidioksidipäästö 129 g/km.

Tarjolla kaksi varustelutasoa

Hyundai mallisarjan uutuus on tarjolla joko Comfort- tai Style-varustein. Hyundaille perinteiseen tyyliin jo Comfortissa on paljon tavaraa kattavan perusvarustelun lisäksi. Autossa on vakiona mm. 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, kattokiskot, pysäköintitutka takana, tummennetut takasivuikkunat, sähköisesti koria vasten taittuvat ulkopeilit, lämmitettävä ohjauspyörä sekä takaistuimen reunapaikat ja automaattinen kaksialueilmastointi.

Style tuo mukanaan vielä enemmän mukavuutta ja ylellisyyttä, sillä siitä löytyvät edellisten lisäksi sähköinen käsijarru, kaistavahti, nopeusrajoituksen tunnistusjärjestelmä, Smart Key -avaimeton lukitus ja käynnistys, audio ja navigaattori 8-tuumaisella kosketusnäytöllä, peruutuskamera ja paljon muuta.

Hyundai Tucsonin uutuusmalli on nyt myynnissä. Hyundai Tucson malliston hinnat alkavat 1,6 6MT ISG Classicin 27 390 eurosta.

Hyundai Motor Finland Oy / Kellokukantie 2 / 01300 Vantaa
PR & Viestintäpäällikkö / Sami Takaneva / Puh: 050 3800 758 / email: sami.takaneva@hyundai.fi

Kuvat sekä videomateriaalit saatavilla osoitteista:

hyundai.news
news.cision.com/fi/hyundai-motor-finland
Seuraa Hyundaita Facebookissa: facebook.com/hyundaifinland,
Twitterissä: @HyundaiEurope
Instagramissa: @HyundaiEurope.

Hyundai Suomessa

2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.