Hyundailla vauhdikas ralliviikonloppu

• Jesse Turunen viidennelle sijalle i20 R5 -debyyttikisassaan Tahkon SM-rallissa
  • Thierry Neuville Meksikon MM-rallissa Power Stagen voittoon ja podiumille

Suomalaisessa autourheilussa käännettiin uusi sivu, kun Jesse Turunen talutti SM Tahko-rallissa viivalle uuden Hyundai i20 R5 -ralliauton. Odotukset olivat korkealla niin Rallybaron tiimissä kuin Hyundain Alzenaun motorsport yksikössä, sillä kilpailu oli uudelle Hyundai i20 R5 -autolle ensimmäinen lumisissa olosuhteissa.

Kilpailureitti SM Tahko-rallissa oli sekoitus kovavauhtista tietä yhdistettynä pieneen sekä tarkkuutta vaativiin osuuksiin. Turusen kokemus näistä oli positiivinen ja mies oli heti aamun ensimmäisestä erikoiskokeesta lähtien tavoitevauhdissa. "Luottoa ja uskallusta täytyy saada lisää, isoilla osuuksilla tullaan kärjen vauhdissa mutta pieni ja tekninen tie vaatii vielä lisää kokemusta", Turunen toteaa ajostaan. Huolimatta pienestä valmistautumisajastaan, Turunen sijoittui SM Tahko -rallissa yleiskilpailun viidennelle sijalle. Sitä voidaan pitää merkittävänä saavutuksena niin Rallybaron tiimille, Hyundai Motorsportille kuin miehelle itselleenkin.

Monipuolinen reitti antoi kattavan kuvan auton kilpailukyvystä ja Turusen tunnelmat paketista olivat positiiviset kokonaisuutta katsoessaan. Tuntuma auton luotettavuudesta oli korkealla ja mies piti Hyundaita voittaja-autona. Vauhtia jäi vielä myös reserviin ja se tullaan hyödyntämään kesäkauden kisoissa, joissa Turunen lupaa saalistaa kartanlukijansa Kari Kallion kanssa podium-paikkaa.

Hyundai Motorsportin i20 WRC hyvässä vauhdissa Meksikon sorateillä

Thierry Neuville palasi Meksikossa podium-vauhtiin vaikean alkukauden jälkeen. Yksi rallin MM-sarjan alkukauden nopeimmista yhdistelmistä; Thierry Neuville ja uusi Hyundai i20 WRC olivat Meksikon MM-rallissa hyvässä vauhdissa – kilpailun kolmas sija sekä Power Stagelta otettu voitto osoittivat belgialaisen sekä auton olevan hyvässä vireessä. Neuville kommentoi: "Olen todella onnellinen päästessäni palkintopallille täällä Meksikossa. Sija on omistettu koko Hyundai Motorsportille, jotka ovat olleet tukenani kahden ensimmäisen rallin pettymysten jälkeen. Tiimi on tehnyt kovasti töitä tänä viikonloppuna, ja auto toimi loistavasti koko viikonlopun ajan.”

Hayden Paddon sijoittui rallissa viidenneksi ja varmisti tiimille tärkeät pisteet. Dani Sordon kilpailu oli vaikeuksien värittämä ja hän sijoittui lopulta kahdeksannelle sijalle. Seuraava MM-ralli ajetaan huhtikuun alussa Korsikalla.

Lisätiedot

Hyundai Motor Finland Oy / Kellokukantie 2 / 01300 Vantaa / PR & Viestintäpäällikkö / Sami Takaneva / Puh: 050 3800 758 / email: sami.takaneva@hyundai.fi

Kuvat sekä videomateriaalit saatavilla osoitteista:

news.cision.com/fi/hyundai-motor-finland / hyundai.news / press.motorsport.hyundai.com

Hyundai sosiaalisessa mediassa:

Facebookissa: facebook.com/hyundaifinland / Twitterissä: @HyundaiEurope, @HMSGOfficial
 / Instagramissa: @HyundaiEurope

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.