Hyundaille hyvä startti vuoteen 2018

Autoalan vahva tammikuu näkyi hyvänä aloituksena myös Hyundaille, joka rekisteröi 1.-31.1. Suomessa yhteensä 389 kpl uusia henkilöautoja. Eniten rekisteröidyt Hyundai-mallit tammikuussa olivat i30 ja i20.

Autoalan vahva tammikuu näkyi hyvänä aloituksena myös Hyundaille, joka rekisteröi 1.-31.1. Suomessa yhteensä 389 kpl uusia henkilöautoja. Tämä on kiitettävät 70,6 % enemmän kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana. Rekisteröintitilastossa Hyundai ylsi tammikuussa sijalle 12.

Eniten rekisteröidyt Hyundai-mallit tammikuussa olivat i30 173 kappaleella ja i20 148 kappaleella. Hyundain sähköautoperheen IONIQin hybridi ylsi kolmanneksi rekisteröidyimmäksi malliksi.

i10- ja i20-mallien myyntiä on vauhdittanut meneillään oleva romutuspalkkiokampanja, kertoo Hyundai Motor Finlandin toimitusjohtaja Esa Kurikka. - IL Vuoden Auto Suomessa 18 -äänestyksen keskikokoisten autojen sarjan voittanut Hyundai i30 -mallistomme on juuri kasvanut neljän korimallin tuoteperheeksi, mikä myös näkyy heti positiivisena onnistumisena.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.