Hyundain historiallisen hyvä alkuvuosi 2018

Hyundai on ensirekisteröinyt tammi-maaliskuussa 2018 yhteensä 1 166 henkilöautoa Suomessa, mikä oikeuttaa rekisteröintitilaston 12. sijalle. Hyundain markkinaosuus alkuvuonna on 3,4 %. Vuoden aloitus on ollut Hyundaille erinomainen, sillä parannusta viime vuoden vastaavaan ajankohtaan on huikeat 67,5 % - suoritus on yksi parhaista Suomen henkilöautojen ensirekisteröintitilastossa 1-3/2018.

- Ensimmäinen vuosineljännes on taittunut osaltamme loistavasti ja olemme saavuttaneet tähän mennessä myyntiennätyksemme viiteen vuoteen, kertoo Hyundai Motor Finlandin toimitusjohtaja Esa Kurikka tyytyväisenä. Hyundai i20 ja i30 -mallistot myyvät erinomaisesti, ja myös IONIQ-mallisto sekä juuri lanseerattu Kona kiinnostavat asiakkaitamme. Lisää uusia tuotteita on luvassa toisella vuosipuoliskolla.

Tammi-maaliskuun eniten rekisteröity Hyundai-malli 517 kappaleella (maos 1,5 %) oli i20, jonka myyntiä on vauhdittanut myös meneillään oleva romutuspalkkiokampanja. Alkuvuonna nelijäseniseksi täydentynyttä, monipuolista Hyundai i30-mallistoa puolestaan ensirekisteröitiin alkuvuoden aikana 381 kappaletta (maos 1,1 %). Hyundai i30 -malliston takuuaikaa laajennettiin seitsemään vuoteen 15.2.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.