Hyundain i20 & i30 kesän urheilutähtinä

• Hyundain tähtikuljettaja Thierry Neuville Autoglym-ralliin
  • Neste Ralliin ilmoittautunut 5 Hyundai-autokuntaa
  • Uusi Hyundai i30 N esitellään Saksassa 13.7.
  • Hyundai i30 TCR-rataohjuksen testiohjelma etenee

Hyundain eri mallit näkyvät kesän aikana vahvasti eri autourheiluluokissa ympäri maailmaa. Vuonna 2012 perustetun ja nyt neljättä kauttaan rallin MM-sarjassa ajavan Hyundai Motorsportin belgialainen tähtikuljettaja Thierry Neuville osallistuu Suomessa, Sastamalan ympäristössä 14.-15.7. ajettavaan testiralliin uudella i20 Coupe WRC-autolla.

Eniten pohja-aikoja tällä kaudella ajaneet Neuville ja kartanlukija Nicolas Gilsoul ovat alkukaudella myös voittaneet Korsikan ja Argentiinan MM-rallit. Hyundai kaksikon tulosputki on ollut erittäin vakuuttava, kun ennen tulevan viikonlopun Puolan MM-rallia he ovat sijoittuneet palkintopallille viidessä edellisessä osakilpailussa.

”Osallistuminen tähän testikilpailuun ennen Suomen MM-rallia tulee olemaan meille tärkeä asia. Suomen vaativilla sorateillä on aina haasteena löytää nopeasti ajorytmi ja huippuvauhti kohdalleen. Uskon, että Autoglym Rallin ajaminen auttaa meidän valmistautumisessa Suomen osakilpailua Neste Rallia varten”, Thierry Neuville kommentoi.

Hyundai i20-mallin rallikesä Suomessa tulee jatkumaan heinäkuun lopulla ajettavassa maailman nopeimmassa MM-rallissa Jyväskylässä. Neste Ralliin starttaavat Hyundai Motorsportin WRC-tähdet Thierry Neuville, Hayden Paddon ja Dani Sordo ja WRC2-luokkaan Suomeen saapuu italialainen Fabio Andolfi sekä Rallybaronin väreissä ensimmäistä kertaa Hyundai i20 R5-autolla ajava Jari Kihlman.

Hyundai i30 N & TCR

Hyundain tuleva N-mallisto tulee saamaan kesän aikana ensimmäisen tulokkaansa kun uusi i30 N esitellään 13.7. Saksassa. 250 –sekä 275 hevosvoimaisina versiona esiteltävä ”hot hatch” -uutuus saa virallisen esittelynsä syksyllä Frankfurtin IAA autonäyttelyssä. Uutuusmalli tullaan näkemään tulevan syksyn aikana myös Suomessa.

Hyundai Motorsport otti kevään aikana ensiaskeleensa rata-autoilun maailmassa, kun se esitteli uuden i30 TCR (Touring Car Racing) -luokitukset täyttävän rata-auton. Maailmalla suuren suosion saaneisiin TCR-kilpasarjoihin suunniteltu uutuusauto edistää Hyundai Motorsportin kasvua jälleen uudelle moottoriurheilun alueelle.

Hyundai i30 N-malliin perustuvan uuden i30 TCR-ratakilpurin kehitysohjelma on ollut kesän aikana vauhdissa. Uuden sukupolven i30 on käynyt omalta osaltaan läpi tiukan testiohjelman – auto syntyi Korean Namyangissa ja se kehitettiin huippuunsa Nürburgringin Nordschleifella Saksassa. Nyt italialaisen vakioautoluokkien legendan Gabriele Tarquinin johdolla ajettavissa testeissä tiimi on kehittänyt autoa kohti joulukuuta, jolloin ensimmäiset kilpa-autot luovutetaan asiakkaille.

i30 N-malliin pohjautuvalla kilpa-autolla on ajettu jo Nürburgringin 24h kilpailu ja seuraavaksi Hyundai Motorsport Customer Racing lähtee i30 TCR -autolla ensimmäiseen tositestiinsä, 7.-9.7. Italian Misanossa ajettavaan Touring Car Endurance Series 24h –kilpailuun.

Lisätiedot

Hyundai Motor Finland Oy / Kellokukantie 2 / 01300 Vantaa / PR & Viestintäpäällikkö / Sami Takaneva / Puh: 050 3800 758 / email: sami.takaneva@hyundai.fi

Kuvat sekä videomateriaalit saatavilla osoitteista:

news.cision.com/fi/hyundai-motor-finland / hyundai.news / press.motorsport.hyundai.com

Hyundai sosiaalisessa mediassa:

Facebookissa: facebook.com/hyundaifinland / Twitterissä: @HyundaiEurope, @HMSGOfficial
 / Instagramissa: @HyundaiEurope

Hyundai Motor Company

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company on pääyhtiö Hyundai Motor Group -konsernissa, jonka innovatiivinen rakenne käsittää kaikki autotuotannon resurssit omasta terästehtaasta alkaen. Hyundailla on kautta maailman kahdeksan tuotantokeskusta ja seitsemän teknistä suunnittelukeskusta. Yhtiö myi vuonna 2016 maailmanlaajuisesti 4,86 miljoonaa autoa. Hyundai työllistää yli 110 000 henkilöä eri puolilla maailmaa.

Yhtiö vahvistaa jatkuvasti tuotevalikoimaansa ja pyrkii lujittamaan edelleen puhtaan teknologian johtoasemaansa, jonka ovat pohjustaneet maailman ensimmäinen massatuotettu vetyauto ix35 Fuel Cell sekä IONIQ, maailman ensimmäinen automalli, joka on saatavissa kolmena erilaisena sähkömoottoria hyödyntävänä versiona.

Hyundai Suomessa

2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.