Hyundain seuraavaa N-malli: uusi i30 Fastback N

• Hyundai kehittää kolmatta suorituskykyistä N-malliston jäsentä
  • Prototyypin suorituskykyä ja kestävyyttä testataan Hyundain teknisessä keskuksessa Nürburgringillä
  • Uusi i30 Fastback N julkaistaan vielä tämän vuoden aikana

Hyundai i30 N ja Veloster N -malleja seuraavan N-perheenjäsenen – uuden i30 Fastback N:n – kehitystyö on loppusuoralla. Prototyyppiä testataan laajasti erilaisilla tienpinnoilla ympäri Eurooppaa. Testipaikkojen joukossa on myös kuuluisa Nordschleifen kilparata Nürburgringillä Saksassa, missä sijaitsee myös Hyundain tekninen keskus. Radalla ja alueen julkisilla teillä arvioidaan auton suorituskykyä ja kestävyyttä.

Vuoden alkupuolella lanseerattu Hyundai i30 Fastback on segmenttinsä ainoa viisiovinen coupe. Tämä persoonallinen automalli laajensi suosittua i30-mallisarjaa, johon kuuluvat myös viisiovinen i30 Hatchback, farmarimalli i30 Wagon sekä sporttinen i30 N. Uusi i30 Fastback N päivittää alkuperäisen Fastback-mallin hienostunutta muotoilua yhdistäen sen i30 N -malliin.

Lisätietoja uudesta i30 Fastback N -mallista saadaan vielä kuluvan vuoden aikana.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.