Hyundain uuden sukupolven i20:lle arvostettu Kultainen ohjauspyörä 2015 -palkinto

• 20 maan lukijat antoivat Hyundai i20:lle autoteollisuudessa tunnetun kunnianosoituksen
• Pikkuauto vakuutti vetovoimaisella suunnittelulla, tilavuudella ja huippulaadulla
• Kaikkien aikojen ensimmäinen Kultainen ohjauspyörä -palkinto Hyundaille

Kultainen ohjauspyörä 2015 juhlii tänä vuonna 40:ttä vuosipäiväänsä. Kultaisen ohjauspyörän palkintoohjelma ottaa huomioon vuoden parhaat uudet autot. Kilpailun järjestävät saksalaiset Auto Bild -autolehti sekä viikkolehti Bild am Sonntag yhteistyössä 20 maassa ilmestyvien sisarjulkaisujensa kanssa. Äänestykseen osallistui 425 000 lukijaa ympäri Eurooppaa.

Uuden sukupolven Hyundai i20:lle on sai Kultainen ohjauspyörä 2015 -palkinnon. Kompakti perheauto oli lukijoiden valinta segmentissään ja varmisti Hyundaille yhden halutuimmista kunnianosoituksista autoteollisuudessa. Uuden sukupolven i20-malli päihitti kilpailijansa kuten Skoda Fabian ja Opel Karlin yltäessään ensimmäiseen Hyundain voittamaan Kultainen ohjauspyörä 2015 –titteliin. Hyundai oli myös tänä vuonna ainoa ei saksalainen merkki voittajien joukossa.

Peter Schreyer, Hyundain muotoilusta vastaava johtaja vastaanotti palkinnon Axel Springer Publishingin tiloissa Berliinissä pidetyssä seremoniassa. Peter Schreyer totesi: ”Olemme todella ylpeitä, että lukijat ovat näin vaikuttuneita tuoteperheemme yhdestä nuorimmista jäsenistä. Se todistaa, että olemme hyvällä tiellä muotoilun, laadun ja ammattitaidon suhteen.”

Uuden sukupolven i20 valittiin lukijoiden äänillä pikkuautojen luokassa voittajaksi. Kaikkien luokkien voittajat – kompaktit, keskikokoiset, keskikokoiset SUVit, luksusautot, urheiluautot ja perheautot valittiin siten, että lukijoiden äänten lisäksi autoja arvioi raati, johon kuului mm. suunnittelijoita, päätoimittajia sekä kilpa-ajajia.

Tämä viimeisin kunnianosoitus Uuden sukupolven Hyundai i20:lle on jatkoa muille arvokkaille palkinnoille, kuten tunnetulle Red Dot Design -palkinnolle ja Industrial Forum Design -palkinnolle. i20 todettiin aiemmin tänä vuonna myös luokkansa parhaaksi autoksi Auto Bildin laajassa pikkuautojen vertailussa (numero 10/2015 Saksassa ja Suomessa 5/2015).

Hyundai Motor Finland Oy
Kellokukantie 2, 01300 Vantaa

PR & Viestintäpäällikkö Sami Takaneva
puh: 050 3800 758
email: sami.takaneva@hyundai.fi

Hyundai Motor Company myi vuonna 2014 koko maailmassa yhteensä 4.961.877 uutta autoa. Viime vuonna uusia Hyundai-malleja rekisteröitiin Euroopassa yhteensä 424.467 kappaletta. Euroopan alueella myydyistä Hyundai-malleista 95 prosenttia on suunniteltu, kehitetty ja testattu Euroopassa. Autoista 90 prosenttia valmistetaan Hyundain tehtailla Tsekin tasavallassa ja Turkissa. Hyundai myy autoja yhteensä 30 eri Euroopan maassa ja 2500 myymälässä.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Vuonna 2014 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 2156 kappaletta. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.