Luokkansa paras aerodynamiikka ja silmiä hivelevät design-yksityiskohdat Hyundain uudessa IONIQissa

Hyundai on paljastanut tänään lisää yksityiskohtia tammikuussa Koreassa esiteltävästä uutuusautostaan, johon on saatavana kolme eri sähköistä voimalinjaa. Hyundai IONIQ osoittaa, kuinka innovatiivinen sekä ekoedullinen auto yhdistää päätä kääntävän hienon ulkomuodon luokkansa johtavaan aerodynaamiseen tehokkuuteen.

Hyundai IONIQ tulee olemaan ensimmäinen auto maailmassa, johon on saatavana kolme tehokasta sekä erityisen matalapäästöistä voimalinjaa: täyssähkö, lataushybridi sekä hybridi. Auton itsevarma coupemainen silhuetti sekä lukuisat silmää miellyttävät yksityiskohdat on sovitettu ympäristöystävälliseen uskottavuuteen.

IONIQ tulee tarjoamaan kuljettajalle nautittavan ajokokemuksen, ja samalla se toteuttaa ympäristön parasta ajattelevien autoilijoiden toiveet. Hyundain muotoilijat ovat luoneet auton, jonka ulkomuoto vetoaa tunteisiin ja samalla myötävaikuttaa auton ympäristökeskeiseen asemaan.

Auton muotoilu minimoi tuulen vastuksen ja ilmavirtaus johdetaan tehokkaasti ulkopuolen pintoja pitkin. IONIQ-mallissa Hyundain muotoiluteemat ovat selkeästi havaittavissa erityisesti kiiltävän mustassa kuusikulmaisessa etumaskissa, johon LED-ajovalojen C-muoto myös yhdistyy.

IONIQ-mallin sisätiloissa jatkuu pehmeä, tyylikäs sekä yksinkertainen teema. Auton sisätilojen muotoilu toteutuu käytännönläheisenä ja selkeän loogisena. Yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena muotoilussa on pidetty hallintalaitteiden toimintojen helppokäyttöisyyttä. Tyylikkäät pinnat on toteutettu ympäristöystävällisillä materiaaleilla, jotka luovat auton sisälle uuden sukupolven autoilijoita miellyttävän futuristisen, mutta kuitenkin lämpimän matkustamoilmapiirin.

Hyundai on yksi maailman johtavista hybridi ja matala- tai nollapäästöisten autojen valmistajista. Vuonna 2013 yhtiöstä tuli ensimmäinen autonvamistaja, joka toi markkinoille sarjatuotanto-vetyauton, ix35 Fuel Cell -mallin.

Hyundai IONIQ-mallin maailman ensiesittely on Koreassa tammikuun 14 päivä. Euroopassa auto esitellään ensimmäisen kerran Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuun alussa.

Hyundai Motor Finland Oy
Kellokukantie 2, 01300 Vantaa

PR & Viestintäpäällikkö Sami Takaneva
puh: 050 3800 758
email: sami.takaneva@hyundai.fi

Hyundai Euroopassa ja Suomessa

Hyundai Motor Company myi vuonna 2014 koko maailmassa yhteensä 4.961.877 uutta autoa. Viime vuonna uusia Hyundai-malleja rekisteröitiin Euroopassa yhteensä 424.467 kappaletta. Euroopan alueella myydyistä Hyundai-malleista 95 % on suunniteltu, kehitetty ja testattu Euroopassa. Autoista 90 % valmistetaan Hyundain tehtailla Tsekin tasavallassa ja Turkissa. Tsekin tehdas on valmistanut vuodesta 2008 saakka lähtien yli 1.8 miljoonaa autoa. Hyundai myy autoja yhteensä 30 eri Euroopan maassa ja 2500 myymälässä.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Vuonna 2014 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 2156 kappaletta. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.