Maustetta maantielle: Uusi Hyundai i30 N Line

• Hyundai Motor esittelee ensimmäisen N Line -mallinsa Euroopassa
  • Uudet ulkonäölliset ja tekniset yksityiskohdat tekevät i30:sta entistä dynaamisemman
  • Moottoriurheilulegenda Gabriele Tarquini tarjoilee i30 N Linen videolla

Esiteltyään menestyksekkäästi ensimmäisen suorituskykyä henkivän N-mallinsa Hyundai Motor laajentaa valikoimaansa entisestään. i30 N -mallin rinnalle esitellään nyt Euroopassa uusi N Line -mallisto. Sen aloittaa i30 N Line, jonka houkuttelevuutta lisäävät i30 N -mallista tutut muotoilun yksityiskohdat sekä auton sisä- että ulkopuolella. Myös N Line -mallin teknisiä ratkaisuja, kuten jousitus, jarrut ja moottorin vaste, on maustettu antamaan autolle lisäpotkua tavalliseen viisioviseen i30-malliin verrattuna.

Monet i30 N Linen muotoiluelementit on huolella valittu tunnustusta saaneen i30 N -mallin ratkaisuista. Näitä ovat esimerkiksi muhkeat etu- ja takapuskurit, jotka on N Line -malleissa varustettu hopeanvärisellä tehosteraidalla. Auton dynaamista ilmettä vahvistavat 18-tuumaiset kevytmetallivanteet, jotka tuodaan nyt ensi kertaa saataville viisioviseen i30-malliin. Myös uusi pakoputkiston kaksoistakavaimennin erottaa i30 N Line -mallin sisaruksistaan. Keulassa auton luonteesta viestittää tyylitelty N Line -mallimerkintä.

Sisätiloissa autoon on valittavissa N-kirjaimella koristellut mokkanahkaverhoillut urheiluistuimet, jotka antavat tavanomaista paremman sivuttaistuen. Sporttinen rei’itetyllä nahalla verhoiltu ohjauspyörä, metalliset polkimet ja niin ikään N-merkintää kantava vaihteenvalitsimen nuppi lisäävät ajokokemuksen syvyyttä. Tavallisesta viisiovisesta i30-mallista tuttu tilava ja käytännöllinen matkustamo tarjoaa myös N Line -mallissa mukavat oltavat kaikille istujille.

Urheilullisemman ajokokemuksen viimeistelemiseksi jousitus sekä moottorin reagointi kaasuun on hienosäädetty uudelleen N Line -mallin vaatimuksiin sopiviksi. Pyörille on asennettu PS4 Michelin Performance -renkaat vastaamaan auton sporttiseen haasteeseen. Uudet 16-tuumaiset etujarrulevyt parantavat auton käytöstä urheilullisessa ajossa verrattuna tavallisen viisiovisen i30-mallin 15-tuumaisiin leyihin. Voimanlähteeksi i30 N Line -mallin ostaja voi valita joko 1,4-litraisen 140 hevosvoimaa kehittävän T-GDI-bensiinimoottorin tai 1,6-litraisen 136-hevosvoimaisen CRDi-dieselin.

- i30 N -mallimme on ollut ensiesittelystään lähtien suunnattoman menestyksekäs. Se osoittaa kykymme suunnitella suorituskykyisiä autoja ja tuoda esiin ajamisen hauskuus. Nyt i30 N Linen avulla tuomme tämän tunteen uusien autoilijoiden ulottuville. Uskomme, että N Linen kattava paketti muotoilullisia ja teknisiä parannuksia tuo jatkossakin uusia asiakkaita Hyundain pariin Euroopassa, sanoo Hyundai Motor Europen markkinointi- ja tuotejohtaja Andreas-Christoph Hofmann.

Tulinen kuin chilikastike

Juhlistaakseen uuden N Line -mallin julkistamista Hyundai on tuottanut uutuuden muotoilullisia ja teknisiä kohokohtia esittelevän videon. Sillä Hyundai Motorsportin testikuljettaja ja moottoriurheilun legenda Gabriele Tarquini esittelee auton huumorin keinoin.

Videolla Tarquini käsittelee i30 N Linea taitavasti ja vaivattomasti asettaen auton tarkalleen oikeaan paikkaan putoavien chilikastikepisaroiden nappaamiseksi hampurilaiselleen. N Line tuo samalla hauskalla tavalla lisämaustetta i30-malliin. Pääset katsomaan videota tästä.

i30 N Line tulee myyntiin Suomessa vielä kuluvan vuoden aikana.

Saara Vainio
PR- ja viestintäpäällikkö
saara.vainio@hyundai.fi

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.