Täysin uusi Genesis tarjoaa korkeimman luokan mukavuutta ja ajamisen tehokkuutta myös eurooppalaisten asiakkaiden makuun

- Hyundain uusi premium-luokan sedan ensiesittelyssä Detroitin autonäyttelyssä

- Ylellinen ja teknisesti edistynyt auto on näyttävän omaleimainen

- HTRAC -neliveto maksimoi tehokkuuden ja ajamisen turvallisuuden

Hyundai Motor Company esitteli täysin uuden Genesis-mallinsa Detroitin autonäyttelyn avajaispäivänä. Myöhemmin tänä vuonna premium-luokan sedan tullaan esittelemään rajoitetusti myös Euroopan markkinoille. Uusi Genesis tarjoaa omistajalleen korkeimman laatuluokan mukavuutta ja ajamisen tehokkuutta.

Hyundai tuo uuden Genesis-mallin Eurooppaan osoituksena teknisestä osaamisestaan ja korostaakseen Hyundain laatumielikuvaa. Eurooppalaisille asiakkaille tulee myyntiin rajoitettu määrä huippuvarusteltuja autoja, jotka tarjoavat hienon kokemuksen ylellisen laadukkuuden myötä.

Genesis-mallin tarjoama korkealaatuinen ajomukavuus sekä rooli uusien teknisten oivallusten alustana, heijastavat samalla myös sen omaleimaista tyylikkyyttä ja edustavat Hyundain menestyksekästä Fluidic Sculpture -muotokieltä.

Uusi Genesis on saanut huolellisesti hiotut muotonsa ja ominaisuutensa Hyundain tutkimus- ja kehityskeskuksessa Korean Namyangissa. Hyundain uusi HTRAC-nelivetojärjestelmä esitellään nyt ensi kertaa tuotantomallissa. Järjestelmä toimii tasapainoisesti yhteistyössä edistyksellisen multi-link takajousituksen kanssa ja maksimoi tehokkuuden sekä vakauden ja hyötyy auton lähes tasan menevästä painojakautumasta (52:48 etu:taka).

Genesis-mallissa on vakiona suuri määrä edistyksellisiä ominaisuuksia. Tällaisia ovat mm. kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, integroitu tuulilasinäyttö, aktiivinen kaistavahti, automaattinen hätäjarrutustoiminto, mukautuva vakionopeudensäädin, liiketunnistimella avautuva tavaratilan kansi sekä maailman ensimmäinen CO2-tason tunnistin matkustamossa.

Allan Rushfort, Hyundai Motor Europen johtaja sanoi: ”Uusi Genesis yhdistää teknisen nerokkuuden, ajamisen mukavuuden ja elegantin muotoilun. Asiakkaat voivat nauttia ylellisestä varustelutasosta sekä turvallisuudesta. Tämä edustaa Hyundain Product Momentum 2017 –lupaustamme esitellä 22 uutta tai uudistettua mallia Euroopassa viiden seuraavan vuoden aikana. Tuomme autoja uusiin segmentteihin ja esittelemme uusia teknologioita.”

Hyundai Motor Finland Oy
Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki

PR & Viestintäpäällikkö Sami Takaneva
puh: 050 3800 758
email: sami.takaneva@hyundai.fi

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Simetron Groupia. Vuonna 2013 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 3370 kappaletta merkin markkinaosuuden ollessa 3,3 %. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.