Uuden sukupolven Hyundai i30 Wagon - Hyundain uusi aikakausi

• Uuden sukupolven i30 Wagon esitellään Geneven 2017 kansainvälisessä autonäyttelyssä

• Uusi Wagon-malli esitellään i30-perheen toisena malliversiona

Kolmannen sukupolven Hyundai i30 aloittaa yhtiön uuden aikakauden, tuoden korkeatasoisen laadun ja turvallisuuden sekä miellyttävät ominaisuudet kaikkien asiakkaiden ulottuville. Uutuusmallisto on muotoiltu ja kehitetty Euroopassa täkäläisille autonostajille ja se myös valmistetaan täällä.

Täysin uusi, kolmannen sukupolven i30 on kehitetty kaikkea sitä tietoa hyväksi käyttäen, mitä Hyundai on kerännyt viimeisen neljännesvuosisadan aikana Euroopassa ollessaan. Uutuus jatkaa sitä menestystarinaa, jota kaksi edellistä sukupolvea ovat maanosassamme kirjoittaneet. Vuodesta 2008 lähtien Hyundai i30:tä on myyty Euroopassa yli 800 000 kappaletta.

Suomessa Hyundai i30 on menestynyt hyvin luokassaan. Viime vuonna sen myynti lisääntyi samaan tahtiin markkinoiden kasvun kanssa, vaikka seuraajan tulo oli jo tiedossa. Hyundain korkea laatu korostui viime vuoden lopulla kahdella merkittävällä tavalla. Hyundai nousi jälleen Auto Bildin laatututkimuksessa ykköseksi, minkä lisäksi i30 läpäisi 100 000 kilometrin kestotestin ilman ainoatakaan vikaa. Hyundain korkeatasoista laatua korostaa myös sen markkinoiden paras takuu: viisi vuotta ilman kilometrirajoitusta.

Uuden sukupolven i30 vie ajattomilla ja veistoksellisilla muodoillaan Hyundain muotokielen seuraavaan vaiheeseen. Hyundai i30:n muodoissa yhdistyvät hienostuneet, hallitut linjat ja rikkaat sekä puhtaat pinnat. Erinomainen käytännöllisyys, kuten mahtavat tilat, hyvä näkyvyys ja mukavuus, täydentävät tunteisiin vetoavaa muotoilua. Hyundai esittelee uuden sukupolven i30-mallistossa keulan uuden muotoiluelementin, vesiputousmaisen ”Cascading Grille” -jäähdyttäjän säleikön, josta tulee jatkossa kaikkien Hyundai-mallien tunnuspiirre.

Viisiovinen i30 oli 4-jäsenisen malliston ensimmäinen tulokas. Tämän vuoden Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä esitellään malliston seuraava versio, täysin uusi Hyundai i30 Wagon. Uusin jäsen täydentää i30-malliston ajatonta muotoilua, lisäämällä eleganssia sekä muotoilun monipuolisuutta wagon korimallissa. "Uuden sukupolven i30 Wagonin muotoilu täydentää 5-ovisen i30-mallin muotokieltä. Kapeneva kattolinja ja dynaamiset mittasuhteet antava muotoilu ilmenee lähes coupémaisella siluetilla. Tyylikäs ja dynaaminen muoto korostuu sivuikkunoiden ympärillä olevassa kromin sävyttämässä profiilissa.” kertoo Thomas Bürkle, Hyundai Design Centre Europen pääsuunnittelija.

Uuden sukupolven i30 Wagon juhlii maailman ensi-iltaa Hyundai lehdistötilaisuudessa Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä, 7. maaliskuuta klo 8.15.

Hyundai Motor Finland Oy / Kellokukantie 2 / 01300 Vantaa
PR & Viestintäpäällikkö / Sami Takaneva / Puh: 050 3800 758 / email: sami.takaneva@hyundai.fi

Kuvat sekä videomateriaalit saatavilla osoitteista:
news.cision.com/fi/hyundai-motor-finland
hyundai.news
press.motorsport.hyundai.com

Hyundai sosiaalisessa mediassa:
Facebookissa: facebook.com/hyundaifinland,
Twitterissä: @HyundaiEurope, @HMSGOfficial
Instagramissa: @HyundaiEurope

Hyundai Suomessa

2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Koko Hyundaihenkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan
sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.