Uusi Hyundai Kona – täynnä asennetta ja surffia

Uusi kompaktin kokoluokan SUV Hyundai Kona on saanut nimensä Havaijin pääsaaren Konan alueelta, joka tunnetaan urheilullisesta elämäntyylistä, siellä järjestetään mm. maailmankuulu Ironman-triathlon-kilpailu. Kaikkein luontevin osa Konaa on kuitenkin surffaus, Havaijin ”kansallislaji”, jota on harrastettu aalloilla ratsastamisen syntysaarilla jo satoja vuosia. Surffaus on erottamaton osa havaijilaisten ja Konan kulttuuria.

Uuden Hyundai Konan lanseeraus Baltiassa tapahtui tammikuussa 2018 ja Suomessa ensiesiintyminen on edessä maaliskuun lopulla. Markkinointiviestinnän toimenpiteitä pohtiessa nousi esiin kysymys: kun Kona tulee Suomeen, mitä sen täytyy päästä tekemään ensimmäiseksi? Surffaamaan tietenkin. Tässä vaiheessa Hyundain avuksi saatiin Asenne, itseoikeutettu yhteistyökumppani Konalle jo nimensäkin puolesta.

Asenne sai alkunsa vuonna 1999 ystäväporukan surffausreissusta Balille, Indonesiaan. Oravanpyörästä hyppääminen, kuin myös surffaus lumilautayhteisössä, olivat siihen aikaan jotain poikkeuksellista. Tästä ajatuksesta syntyi Asenne, suuri perhe, joka haluaa seurata intohimoaan ja elää täysillä, jakaa surffausosaamistaan sekä osallistua ja järjestää tapahtumia ja leirejä. Mikäpä yhteistyökumppani olisi istunut tämän paremmin uudelle Hyundai Konalle.

Asenne Surf -iskuryhmä sai käyttöönsä uudet Hyundai Konat ensimmäisten joukossa matkalleen kohti Itämeren aaltoja ja Latvian talvimyrskyjä. Autoihin pakattiin talvisurfaukseen ja reissun kuvaamiseen tarvittava kalusto. Ennuste näytti lupaavalta – porukka ehtisi aalloille.

Salaisia surffispotteja haettiin pitkin pikkuteitä ja kinttupolkuja. Nelivetoinen uutuus-Kona osoittautui tehtävässä erinomaiseksi matkakumppaniksi. Ankarasta yrittämisestä huolimatta matkasta muodostui surffireissun sijaan onnistunut ensikoeajo Konalle pohjoisissa olosuhteissa. Asenne-kriteerit täyttyivät, koeajomatkan perusteella uusi Hyundai Kona soveltuu täydellisesti ystäväporukoille ja perheille, se jakaa elämästä nauttimisen filosofian ja kuljettaa sinne, minne sydän haluaa. Itämeressä surffaaminen vaatii asennetta, johon ei kuulu luovuttaminen. Aina ei voi voittaa, mutta aina voi aloittaa seuraavan reissun suunnittelun. Voisiko se olla ensi syksynä, aaltosesongin jälleen alkaessa, uudella täysin sähköisellä Hyundai Kona electricillä? Idea kuulostaa aivan Asenteen ja Konan yhteiseltä jutulta.

Uusi Hyundai Kona ja Asenne-perhe ovat mukana Helsingin Messukeskuksessa järjestettävillä GoExpo-messuilla 2.-4.3.2018 osastolla 6g30, joka sijaitsee Kunto-alueella. Tervetuloa tutustumaan uutuuteen, fiilistelemään upeita surffireissukuvia ja -videoita sekä osallistumaan SUP-lautailukurssien arvontaan.

Merja Lehtinen
markkinointipäällikkö, Hyundai Motor Finland
merja.lehtinen@hyundai.fi

Ville Rinta
Partner, Asenne & SUP Station
ville.rinta@asennesurf.com

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.