Uusi Hyundai Tucson -erikoismallisto nelivedolla ja automaatilla - vaivaton ja järkevä valinta

Hyundai Tucson -mallistoon tulee nyt tarjolle kaksi nelivetoista Comfort Limited -erikoismallia. Erikoismallistoon kuuluvat tehokas ja suorituskykyinen bensiinikäyttöinen 1.6 T-GDI 177 hv 4WD 7-DCT sekä taloudellinen ja vääntävä dieselversio 1.6 CRDI 136 hv 4WD 7-DCT. Molemmat mallit ovat nelivetoisia ja varustettu seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla.

Bensiinimalli tarjoaa vähemmän kilometrejä ajaville kiitettävät 177 hevosvoimaa tehoa. Neliveto ja automaatti lupaavat helppoa ja vaivatonta liikkumista myös kaupunkiolosuhteissa. Pidempiä ajomatkoja tekeville erinomaisesti soveltuvan dieselmallin voimanlähde on toteutettu Hyundain uudelleenkehitetyllä nelisylinterisellä Smart Stream dieselmoottorilla, joka on aiempaakin polttoainetaloudellisempi. Kaikki Hyundai Tucsonin moottorit täyttävät Euro 6d -päästöstandardit.

Neliveto + automaatti = arkiunelma

Uuden Hyundai Tucsonin HTRAC™-nelivetojärjestelmän käsiteltävyys on erinomainen. Kun havaitaan pidon katoaminen, järjestelmä välittää jopa 50 % väännöstä takapyörille pidon parantamiseksi. Väännön jako voidaan ääriolosuhteissa myös lukita 50:50-tilaan. Lukitus toimii alle 40 km/h nopeuksissa. 7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto yhdistää polttoainetaloudellisuuden ja manuaalivaihteistolle tyypillisen ajonautinnon automaattivaihteiston käyttömukavuuteen. Molempien mallien vetokyky on 750 kg / 1600 kg jarrutonta/jarrullista perävaunumassaa.

Euroopassa suunniteltu ja valmistettu Hyundai Tucson sai kesällä 2018 uuden päivitetyn designin, moottorit sekä edistykselliset turvallisuus- ja mukavuusvarusteet, jotka palvelevat tämän päivän autoilijan tarpeita. Maailmanlaajuisesti tärkeä Hyundai-malli Tucson on lanseerauksestaan, vuodesta 2015, lähtien ollut Euroopan myydyin Hyundai-malli.

Hyundai Tucson Comfort Limited -malliin kuuluvat mm. seuraavat varusteet:

• Automaattinen ilmastointi
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • 7”-värikosketusnäyttö
  • Peruutuskamera
  • markkinoiden kattavin 7 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta

Uudistunutta Tucsonia on kehuttu laajasti myös Suomen medioissa:

"Alustaltaan Tucson on varsinkin katumaasturiksi miellyttävä."
Aake Kinnunen, Moottori 7.11.2018

"Otimme ajoon uudistuneen dieselmoottorisen nelivetoversion automaatilla ja järkevällä Comfort-varustepaketilla kuorrutettuna. Eräänlaisen arkiunelman siis."
Tommi Lempinen, Ilta-Sanomat 3.11.2018

"Kaikkiaan uudistunutta Tucsonia voi luonnehtia vaivattomaksi ja helpoksi järkipaketiksi."
Tommi Lempinen, Ilta-Sanomat 3.11.2018

"Hyundain puikkoihin on helppo hypätä, kaikki löytyy odotetuista paikoista, nappulat ovat isoja ja selkeästi merkittyjä. Toiminnot ovat loogisia niin ratin kytkimien kuin kosketusnäytönkin kautta käytettyinä, ohjekirjaan ei tarvitse turvautua kertaakaan."
Petri Munukka, Moottori 11.10.2018

"Pieni moottori (1.6 CRDI 136 hv 4WD 7-DCT) selviää pintakaasulla pihtailemalla neljällä litralla, ruuhkassa poukkoilu tai raskas moottoritieajo helposti tuplaavat lukeman. Lopputankkaus paljastaa pääkaupunkiseudulla ajetulle lenkille keskikulutukseksi tasan kuusi litraa, se on jopa vähemmän kuin valmistajan uusi WLTP-normilukema 6,4 l/100km."
Petri Munukka, Moottori 11.10.2018

"Seitsemänpykäläinen automaatti on taajamaolosuhteissa ja isommillakin teillä varsin riittävä. Tucsonilla ajaminen on helppoa ja vaivatonta."
Pekka Kaidesoja, Tuulilasi 5.10.2018

"Takapenkillä Tucsonissa on varsin mukavat tilat ja pääntilaa tuntuu olevan erityisen runsaasti, ja muutenkin väljät oltavat."
Pekka Kaidesoja, Tuulilasi 5.10.2018

Moderni ja tyylikäs uusi Hyundai Tucson -mallisto on Suomen ensiesittelyssä 12.-13.1.2019. Katso lähin jälleenmyyjäsi tästä.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 4WD 7-DCT kaksoiskytkin-automaatti 36 990 eur

Hyundai Tucson 1.6 CRDI 136 hv 4WD 7-DCT kaksoiskytkin-automaatti 36 990 eur