Uusi Hyundai Tucson ensiesittelyssä New Yorkin autonäyttelyssä

Uusi Hyundai Tucson saa maailman ensi-iltansa New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä (NYAS) 2018. Maailmanlaajuisesti tärkeä Hyundai-malli Tucson on lanseerauksestaan, vuodesta 2015, lähtien ollut Euroopan myydyin Hyundai-malli.

Euroopassa suunniteltu ja valmistettu Hyundai Tucson on saanut uuden päivitetyn designin, moottorit sekä edistykselliset turvallisuus- ja mukavuusvarusteet, jotka palvelevat tämän päivän autoilijan tarpeita. Malli saa uutta ilmettä Cascading Grill -etusäileiköllä ja tyylikkäillä uusilla täys-led-ajovaloilla. Etupuskuria on nostettu. Myös takavalot ja takapuskuri on uusittu. Sisätiloiltaan Hyundai Tucsonin olemus päivittyy uusitulla sisustuksella ja laadukkaammilla verhoilumateriaaleilla.

”Uudessa Hyundai Tucsonissa on tuttuja elementtejä uusimmista Hyundai-malleistamme, sen ilme raikastui ja ajomukavuus on nyt täysin uudella tasolla” kertoo Hyundai Motor Europen tuote- ja markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofman.

Uusia moottorivaihtoehtoja

Uuteen Hyundai Tucsoniin on tarjolla kaksi diesel- ja kaksi bensiinimoottorivaihtoehtoa. Tehokkain moottorivaihtoehto on 2,0-dieselmoottori, jossa on tehoa 137 kW (186 hv). Tämä suorituskykyinen moottori on liitetty nelivetoon ja sen yhteyteen on valittavissa kuusivaihteinen käsivaihteisto (6MT) tai uudelleen kehitetty kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto (8AT). Toinen dieselmoottori on uudelleen kehitetty 1,6-dieselmoottori kahdella vaihtoehtoisella tehoversiolla: 85 kW (115 hv) ja 98 kW (133 hv). Molemmat ovat tarjolla etuvetoisena kuusivaihteisella käsivaihteistolla, tehokkaampi versio myös seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla (7DCT) etu- tai nelivetoisena.

Hyundai Tucsoniin on tarjolla myös kaksi bensiinimoottoria. Etuvetoisena tarjolla oleva 1,6 GDI kuusivaihteisella käsivaihteistolla tarjoaa tehoa 97 kW (132 hv). Tehokkaampi 1,6 T-GDI tarjoaa tehoa 130 kW (177 hv) ja on saatavilla kuusivaihteisen käsivaihteiston (6MT) tai seitsemänvaihteisen kaksoiskytkinautomaattivaihteiston (7DCT) kanssa. Molempien yhteyteen on saatavilla etuveto tai neliveto. Kaikki Hyundai Tucsonin uudet moottorit täyttävät Euro 6c -standardin.

Mukavaa kyytiä, uusimmat turvallisuusvarusteet

Uusi Hyundai Tucson on varusteltu aiempaa monipuolisemmalla infotainment-järjestelmällä. Matkustusmukavuuden takaavat tarjolla oleva Krellin toimittama premium-tason äänentoistojärjestelmä, langaton QI-standardin mukainen matkapuhelimen latausmahdollisuus sekä seitsemän tuuman näyttö, joka tukee Apple CarPlay ja Android Auto -palveluita sekä Bluetooth-liitäntää. Uuteen Hyundai Tucsoniin on valittavissa myös kahdeksan tuuman näytöllä varustettu navigointijärjestelmä 3D-kartoilla ja veloituksettomat reaaliaikaiset LIVE Services -palvelut seitsemäksi vuodeksi.

Hyundai Tucsonissa on myös Euroopan korkeimmat auton turvallisuusstandardit täyttävät uusimmat aktiivista turvallisuutta edistävät SmartSense-järjestelmät sekä kuljettajaa avustavat järjestelmät: edessä kulkevaa liikennettä tarkkaileva ja tarvittaessa autoa jarruttava ja pysäyttävä törmäysvaroitin (FCA), kaista-avustin (LKA), kuljettajan vireystilan valvonta (DAW) sekä älykäs nopeusrajoituksen varoitus (ISLW). Turvallisuusvarusteisiin kuuluu myös ympäristön valvontajärjestelmä (SVM), jonka kamerat tarjoavat 360° näkymän peruuttaessa. Edistyksellinen mukautuva vakionopeussäädin (ASCC) lisää ajomukavuutta ja turvallisuutta säilyttäen mukautuvasti valitun nopeuden ja turvallisen etäisyyden edellä ajavaan sekä jarruttaen tarvittaessa. Näkyvyydestä Hyundai Tucsonissa on bi-led-ajovalot ja kaukovaloautomatiikka (HBA).

Uusi Hyundai Tucson esitellään Euroopassa keväällä 2018 ja myyntiin Euroopan markkinoille uutuus saapuu kesällä 2018. Suomeen uutuutta odotetaan syksyllä. Uuden Hyundai Tucsonin Suomen hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.

Lainaukset

Uudessa Hyundai Tucsonissa on tuttuja elementtejä uusimmista Hyundai-malleistamme, sen ilme raikastui ja ajomukavuus on nyt täysin uudella tasolla.
Andreas-Christoph Hofman, tuote- ja markkinointijohtaja, Hyundai Motor Europe